Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSiregar, Mulia-
dc.contributor.advisorFauzia, Rahma-
dc.contributor.authorNasution, Rizki Sriananda-
dc.date.accessioned2018-09-27T05:24:39Z-
dc.date.available2018-09-27T05:24:39Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9381-
dc.descriptionPenelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan budaya organisasi dengan loyalitas pelayan kesehatan dinas kesehatan Tapanuli Selatan, dimana yang menjadi subjek peneliti adalah pelayan kesehatan dinas kesehatan Tapanuli Selatan dengan jumlah sampel penelitian sebanyak 75 orang dengan teknik pengambilan sampel Total sampling. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah product momen dari person. Hal ini dilakukan sesuai dengan judul penelitian dan identifikasi variabelnya dimana r product moment digunakan untuk analisis hubungan satu variabel terikat loyalitas pelayan kesehatan dan satu variabel bebas adalah budaya organisasi. Tidak Terdapat hubungan antara budaya organisasi dengan loyalitas pada pelayan kesehatan dinas kesehatan dengan koefisien sebesar 0,130 p = 0,000 berarti p > 0,005. Hal ini mengandung pengertian, tidak ada hubungan budaya organisasi dan loyalitas pada pelayan kesehatan dengan demikian hipotesis ditolak. Adapun koefisien determinasi dari korelasi tersebut adalah sebesar r2 = 1,7 artinya budaya organisasi tidak memberikan sumbangan efektif kepada loyalitas pelayan kesehatan.en_US
dc.description.abstractThis study aims to see the relationship of organizational culture with the loyalty of health service staff of South Tapanuli health, where the subject of the research is the health service of South Tapanuli health office with the number of research samples as many as 75 people with sampling technique Total sampling. Technic data analysis used in research this is the moment product of person. This is done in accordance with the title of the research and the identification of the variable where r product moment is used for the analysis of the relationship of one dependent variable of the loyalty of the health care staff and one independent variable is organizational culture. There is no relationship between organizational culture with loyalty to health service staff with coefficient of 0.130 p = 0.000 means p > 0.005. It contains understanding, there is no relationship of organizational culture and loyalty to the health service so the hypothesis is rejected. The determination coefficient of correlation is equal to r2 = 1.7 meaning that organizational culture does not give effective contribution to loyalty health care workers.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.subjectbudaya organisasien_US
dc.subjectloyalitasen_US
dc.subjectpelayan kesehatanen_US
dc.subjectculture organizationen_US
dc.subjectloyaltyen_US
dc.subjecthealth workeren_US
dc.titleHubungan Budaya Organisasi dengan Loyalitas Pelayan Kesehatan Dinas Kesehatan Tapanuli Selatanen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rizky Sriananda nasution - Fulltext.pdfFulltext1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.