Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9391
Title: Pengaruh Persepsi Kualitas dan Pengetahuan Terhadap Keputusan Pembelian Sabun Mandi Cair Lux pada Konsumen Swalayan Pondok Indah Pasar Buah Medan
Authors: Simanjuntak, Arthur Leonardus
metadata.dc.contributor.advisor: Tarigan, Usman
Angelia, Nina
Keywords: perception of quality;knowledge and purchasing decisions;persepsi kualitas;pengetahuan dan keputusan pembelian
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The purpose of this research as follows 1. To determine whether the perception of quality to the influence of purchasing decision of Lux bath soap at consumer of Pondok Indah Pasar Buah Medan. 2. To know whether the knowledge of purchasing decision of Lux bath soap at consumer of Pondok Indah Pasar Buah Medan. 3. To know whether the perception of quality and knowledge simultaneously affect the buying decision of Lux bath soap at consumer of Pondok Indah Pasar Buah Medan. The population in this research is employees of Pondok indah pasar buah Medan. as many as 9,634 people using slovin formula then got sample of employee counted 100 people. To obtain data in the preparation of this thesis, the author uses the instrument; study documentation and interviews (interview), as well as questionnaires (questionnaires). In analyzing data using multiple linear regression, classical assumption test and hypothesis test. Based on the results of partial tests (t test) it can be concluded that the perception of quality has a significant positive effect on purchasing decisions. Where positive is indicated with a value of 6.625 and significantly indicated by 0.000 > 0.05. knowledge has a significant positive effect on employee performance, where positive is shown with value 2,457 and significant is indicated with 0,016 <0,05. Perceptions of quality and knowledge have a positive and significant effect on employee performance, where positive is indicated by the value of 40,668, significantly indicated by 0,000 <0,05.
Description: Adapun tujuan Penelitian ini sebagai berikut 1. Untuk mengetahui apakah persepsi kualitas terhadap pengaruh keputusan pembelian sabun mandi Lux pada konsumen Pondok Indah Pasar Buah Medan. 2. Untuk mengetahui apakah pengetahuan terhadap keputusan pembelian sabun mandi Lux pada konsumen Pondok Indah Pasar Buah Medan. 3. Untuk mengetahui apakah persepsi kualitas dan pengetahuan secara simultan berpengaruh terhadap keputusan pembelian sabun mandi Lux pada konsumen Pondok Indah Pasar Buah Medan. Populasi dalam penelitian ini adalah 9634 jumlah konsumen yang berbelanja pada swalayan pondok indah pasar buah Medan dengan menggunakan rumus solvin maka didapatkan sampel konsumen sebanyak 100 orang. Untuk memperoleh data dalam penyusunan skripsi ini, penulis menggunakan instrumen; studi dokumentasi dan wawancara (interview), serta angket (kuesioner). Dalam menganalisis data menggunakan regresi linier berganda, uji asumsi klasik dan uji hipotesis. Berdasarkan hasil uji parsial (uji t) dapat disimpulkan bahwa persepsi kualitas mempunyai pengaruh yang positif signifikan terhadap keputusan pembelian. Dimana positif ditunjukkan dengan nilai 6,625 dan signifikan ditunjukkan dengan 0,000 < 0,05. pengetahuan berpengaruh positif signifikan terhadap kierja pegawai, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 2,457 dan signifikan ditunjukkan dengan 0,016 < 0,05. Persepsi kualitas dan pengetahuan berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 40,668, signifikan ditunjukkan dengan 0,000 < 0,05.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9391
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arthur Leonardus Simanjuntak - Fulltext.pdfFulltext1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.