Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9436
Title: | Analisa Perhitungan Tebal Perkerasan Jalan Ruas Jalan Simpang Beringin-Simpang Tandem Hilir Kecamatan Hamparan Perak Kabupaten Deli Serdang |
Authors: | Pramana, Riza |
metadata.dc.contributor.advisor: | Hermanto, Edy Lubis, Kamaluddin |
Keywords: | perkerasan lentur jalan raya;peningkatan jalan;perkerasan;flexible pavement highway;increase in road;pavement |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Abstract: | Street of Simpang Beringin - Simpang Tandem Downstream Located At Regional District of Silver Overlay, with a length of 11 kilometers and is still an asset to the Deli Serdang. This road segment connecting the Provincial Road (Binjai-langkat) to Marelan (Belawan) And to Direction Klambir Lima (Pinang Baris). Passing vehicles on the road is dominated by heavy vehicles such as drum truck, car Pertamina, car lifter cane, wood car carrier, as well as cars transporting crude oil as well as private cars and motorcycles. The daily traffic congestion lead Roads Simpang Banyan - Simpang Tandem downstream of the road conditions are already severely damaged. As a result of the load carried by the load exceeds the authorized class district roads. This research is to increase the capacity of the Simpang Beringin thick - Simpang Tandem Hilir Perak District of Overlay. Goal to be achieved is to improve the quality of the road which is expected to expedite the flow of traffic and reduce congestion and reduce damage to roads that existed at Simpang Beringin Roads - Simpang Tandem Hilir Perak District of Overlay. From the analysis it can be conclude that the surface layer with a thickness of 7,5 cm divided into 2 layers of the first layer with a thickness of 3,5 cm using asphalt concrete wearing course (AC-WC) and the second with 4 cm thick using concrete asphalt binder course (AC-BC). There for layer using aggregate base course class A with a thickness of 20 cm. for sub base layer using gravel aggregate with a thickness of 30 cm. |
Description: | Ruas Jalan Simpang Beringin – Simpang Tandem Hilir Terletak Pada Wilayah Kecamatan Hamparan Perak, dengan Panjang 11 kilometer dan Masih merupakan aset jalan Kabupaten Deli Serdang. Ruas Jalan ini menghubungkan Jalan Propinsi ( Binjai-Langkat) menuju ke Marelan (Belawan) Serta ke Arah Klambir Lima (Pinang Baris). Kendaraan yang melintas di jalan tersebut didominasi kendaraan berat seperti dum truck, mobil Pertamina, mobil pengangkat tebu, mobil pengangkut kayu gelondang, serta mobil-mobil pengangkut minyak mentah serta mobil pribadi dan sepeda motor. Padatnya lalu lintas harian tersebut menyebabkan Ruas Jalan Simpang Beringin – Simpang Tandem hilir kondisi jalannya sudah rusak berat. Akibat dari beban yang dipikul oleh jalan melebihi beban yang di izinkan pada kelas jalan Kabupaten. Penelitian ini adalah untuk menambah kapasitas tebal perkersan jalan Simpang Beringin – Simpang Tandem Hilir Kecamatan Hamparan Perak. Tujuan yang akan dicapai adalah dengan meningkatkan mutu jalan sehingga diharapkan dapat memperlancar arus lalu lintas dan mengurangi tingkat kemacetan serta mengurangi kerusakan jalan yang ada pada Ruas Jalan Simpang Beringin – Simpang Tandem Hilir Kecamatan Hamparan Perak. Dari hasil analisa dapat disimpulkan bahwa lapis permukaan dengan tebal 7,5 cm dibagi menjadi 2 lapis lapis pertama dengan tebal 3,5 cm menggunakan asphalt Concreatte Wearing Course (AC-WC) serta lapis keduanya dengan tebal 4cm menggunakan Asphalt Concreatte Binder Course ( AC-BC). Untuk Lapis Permukaan Atasnya Menggunakan Agregat Base Course Klas A Dengan ketebalan 15cm. Untuk Lapis pondasi bawah menggunakan agregat sirtu dengan ketebalan 30 cm. |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9436 |
Appears in Collections: | SP - Civil Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Riza Pramana - Fulltext.pdf | Fulltext | 1.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.