Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9446
Title: Pengaruh Kepercayaan dan Komitmen Terhadap Loyalitas Nasabah PT. U Finance Medan
Authors: Darusman, Dedi
metadata.dc.contributor.advisor: Miftahuddin
Lubis, Adelina
Keywords: kepercayaan;komitmen;loyalitas;trust;commitment;loyalty
Issue Date: 5-Jun-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine the influence of trust and commitment to customer loyalty U Finance Medan. The type of data in this study is associative is a research that is asking the relationship between two variables. Population in this research is all customer of U Finance Medan counted 100 respondents. Techniques of data collection in the form of distributing questionnaires to customers of U Finance Medan. Data analysis techniques use validity and reliability test, classic assumption test, hypothesis test, statistical test by using multiple linear analysis model by using multiple linear analysis model and test of determination. The result of t test can be seen that t count on trust variable equal to 8.315 bigger than t table equal to 1,689 with sig 0.000 level smaller than limit of significance equal to 0,005 then trust variable partially have positive and significant influence to loyalty variable And value t count commitment is 10.637 bigger than t table equal to 1,689 with sig 0.000 level smaller than limit of significance equal to 0,005, hence leadership variable by partial have positive and significant influence to loyalty variable. Based on the results of the F test, the value obtained F count 167.143 greater than F table of 3.17, means that trust and commitment simultaneously affect positively and significantly to the loyalty variable. The value of Adjusted R Square obtained is 0.770. This figure shows that 77% of loyalty (dependent variable) can be explained by the stress of trust and commitment. The rest of 33% is influenced by other factors not described in this study.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Pengaruh Kepercayaan dan Komitmen Terhadap Loyalitas Nasabah U Finance Medan. Jenis data dalam penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat menanyakan hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh nasabah U Finance Medan sebanyak 100 orang responden. Teknik pengambilan data berupa penyebaran kuesioner kepada nasabah U Finance Medan. Tekhnik analisis data menggunakan uji validitas dan reliabilitas, uji asumsi klasik, uji hipotesis, uji statistik dengan menggunakan model analisis linear berganda dengan menggunakan model analisis linear berganda dan uji determinasi. Hasil penelitian uji t dapat dilihat bahwa t hitung pada variabel kepercayaan sebesar 8.315 lebih besar dari t tabel sebesar 1.689 dengan tingkat sig 0,000 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,005 maka variabel kepercayaan secara parsial berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel loyalitas dan nilai t hitung komitmen sebesar 10.637 lebih besar dari t tabel sebesar 1.689 dengan tingkat sig 0,000 lebih kecil dari batasan signifikansi sebesar 0,005, maka variabel kepemimpinan secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel loyalitas. Berdasarkan hasil uji F maka diperoleh nilai F hitung sebesar 167.143 lebih besar dari F tabel sebesar 3.27, berarti kepercayaan dan komitmen secara simultan berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap variabel loyalitas. Nilai Adjusted R Square yang diperoleh sebesar 0,770. Angka tersebut menunjukkan bahwa sebesar 77% loyalitas (variabel terikat) dapat dijelaskan oleh stress kepercayaan dan komitmen. Sisanya sebesar 33% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini..
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9446
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dedi Darusman - Fulltext.pdfFulltext1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.