Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9645
Title: Hubungan Penyesalan Pasca Pembelian dengan Intensi Membeli Kembali Melalui Media Online Shop pada Mahasiswi Psikologi Universitas Medan Area
Authors: Baba, Andini Mariko
metadata.dc.contributor.advisor: Syafrizaldi
Dewi, Salamiah Sari
Keywords: pembelian;online shop
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine the relationship of post purchase with repurchase intentions via online shop on university of medan area. The sample of this study is student of Psychology from University Medan Area II semester two. The number of samples used on this study is as much as 60 student, the sample was taken by using purposive sampling technique of the population of 121 student. The data were collected using two psychological scales is Post Purchase Regret (48 valid items, a = 0,896) and Repurchase Intentions Scale (48 valid items, a = 0,864). The results of this study show the correlation coefficient of rxy -0,412 with p = 0,001 < 0,05. The results show that the hypothesis proposed by the researcher that there is a negative relationship between Post Purchase Regret with Repurchase Intentions is acceptable. Negative correlation coefficient value indicates that the direction of relationship between the two variables is negative, meaning the highest the post purchase the lowest the repurchse intentions. Post purchase gives effective contribution of 17,0% at repurchase intentions and equal to 83,0% influenced by other factor that not examined in this research.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan penyesalan pasca pembelian dengan intensi membeli kembali pada mahasiswi Psikologi di Universitas Medan Area. Sampel dalam penelitian ini adalah mahasiswi Fakultas Psikologi Universitas Medan Area Kampus II semester dua. Adapun jumlah sampel pada penelitian ini sebanyak 60 mahasiswi dari populasi sebanyak 121 mahasiswi. Metode pengumpulan data dengan menggunakan teknik purposive sampling. Penyesalan pasca membeli diukur dengan menggunakan Skala Penyesalan Pasca Membeli yang diukur dari 48 item yang valid (a = 0,896), sedangkan intensi membeli kembali diukur dengan menggunakan Skala Intensi Membeli Kembali yang diukur dari 48 item yang valid (a = 0,864). Hasil penelitian ini menunjukkan koefisien korelasi rxy -0,412 dengan p = 0,001 < 0,05. Hasil tersebut menunjukan bahwa hipotesis yang diajukan peneliti yaitu terdapat hubungan negatif antara penyesalan pasca pembelian dengan intensi membeli kembali dapat dapat diterima. Nilai koefisien korelasi negatif menunjukkan bahwa arah hubungan kedua variabel adalah negatif, artinya semakin tinggi penyesalan pasca pembelian semakin rendah intensi membeli kembali pada mahasiswi. Penyesalan pasca pembelian memberikan sumbangan efektif sebesar 17,0% pada intensi membeli kembali dan sebesar 83,0% dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9645
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andini Mariko Baba - Fulltext.pdfFulltext1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.