Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9646
Title: Hubungan antara Gaya Hidup Brand Minded dengan Kecenderungan Perilaku Konsumtif pada Mahasiswi Psikologi Universitas Medan Area
Authors: Baba, Andira Noriko
metadata.dc.contributor.advisor: Hasanuddin
Purba, Asna Wati Dewi
Keywords: gaya hidup;brand minded;perilaku konsumtif;mahasiswi
Issue Date: 15-Aug-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine the relationship of brand minded life style with consumptive behavior on university of medan area. The sample of this study is student of Psychology from University Medan Area II semester two. The number of samples used on this study is as much as 60 student, the sample was taken by using purposive sampling technique of the population of 121 student. The data were collected using two psychological scales is brand minded life style (24 valid items, a = 0,919) and consumptive behavior Scale (26 valid aitems, a = 0,902). The results of this study show the correlation coefficient of rxy -0,765 with p = 0,000<0,10.The results show that the hypothesis proposed by the researcher that there is a positive the relationship of brand minded life style with consumptive behavior is acceptable. Positive correlation coefficient value indicates that the direction of relationship between the two variables is positive, meaning the highest brand minded life style the highest the consumptive behavior. Brand minded life style gives effective contribution of 58,5%at with consumptive behavior and equal to 41,5% influenced by other factor that not examined in this research.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara gaya hidup brand minded dengan kecenderungan perilaku konsumtif pada mahasiswi Psikologi di Universitas Medan Area. Sampel dalam penelitian ini adalah mahasiswi Fakultas Psikologi Universitas Medan Area Kampus II semester dua. Adapun jumlah sampel yang digunakan pada penelitian ini sebanyak 60 orang mahasiswi yang diambil melalui teknik accidental sampling dari populasi sebanyak 121 mahasiswi. Gaya hidup brand minded mahasiswi diukur dengan menggunakan Skala Gaya Hidup brand minded yang diukur dari 24 item yang valid (a = 0,919), sedangkan perilaku konsumtif diukur dengan menggunakan Skala Perilaku Konsumtif yang diukur dari 2 item yang valid (a = 0,902). Hasil penelitian ini menunjukkan koefisien korelasi rxy 0,765 dengan p = 0,000< 0,010. Hasil tersebut menunjukan bahwa hipotesis yang diajukan peneliti yaitu terdapat hubungan positif antara gaya hidup brand minded dengan perilaku konsumtif dapat diterima. Nilai koefisien korelasi positif menunjukkan bahwa arah hubungan kedua variabel adalah positif, artinya semakin tinggi gaya hidup brand minded maka semakin tinggi perilaku konsumtif. Gaya hidup brand minded memberikan sumbangan efektif sebesar 58,5% pada perilaku konsumtif dan sebesar 41,5,% dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9646
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andira Noriko Baba - Fulltext.pdfFulltext1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.