Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9698
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMunir, Abdul-
dc.contributor.advisorSriwahyuni, Nini-
dc.contributor.authorGinting, Elisabeth Joraina-
dc.date.accessioned2018-12-14T04:35:02Z-
dc.date.available2018-12-14T04:35:02Z-
dc.date.issued2018-09-15-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9698-
dc.descriptionPenelitian ini bertujuan untuk melihat perbedaan prokrastinasi akademik dari siswa yang tinggal di asrama dengan siswa yang tinggal di rumah pada sekolah SMK Wirahusada. Sampel dalam penelitian ini adalah 50 orang siswa yang tinggal di asrama dan 67 orang siswa yang tinggal di rumah bersama orangtua. Penelitian ini menggunakan skala prokrastinasi yang terdiri dari ciri-ciri yaitu : penundaan untuk memulai dan menyelesaikan tugas, keterlambatan dalam mengerjakan tugas, kesenjangan waktu antara rencana dan kinerja aktual, dan melakukan aktifitas yang lebih menyenangkan. Untuk menguji hipotesis dilakukan dengan menggunakan teknik Analisis Varians 1 Jalur. Berdasarkan hasil analisis data, maka diperoleh hasil bahwa terdapat perbedaan prokrastinasi akademik siswa yang tinggal di asrama dengan siswa yang tinggal di rumah. Hasil ini diketahui dengan melihat koefisien F= 0,9284 dengan P= 0,000 < 0,050. Berarti hipotesis yang diajukan yaitu ada perbedaan prokrastinasi akademik siswa yang tinggal di asrama dengan siswa yang tinggal di rumah, diterima.en_US
dc.description.abstractThis study aims to look at the differences in academic procrastination from students who live in dormitories with students who live at home in the SMK Wirahusada school. The sample in this study were 50 students who lived in dormitories and 67 students who stayed at home with their parents. This study uses a procrastination scale which consists of characteristics: delay to start and complete tasks, delay in doing assignments, time gap between plan and actual performance, and doing more enjoyable activities. To test hypotheses is done by using the Variance 1 Path Analysis technique. Based on the results of data analysis, the results show that there are differences in academic procrastination of students living in dormitories with students who live at home. This result is known by looking at the coefficient F = 0.928 with P = 0.000 <0.050. Means that the proposed hypothesis is that there are differences in academic procrastination students who live in dormitories with students who live at home, are accepted.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.subjectprokrastinasi akademiken_US
dc.subjectsiswa asramaen_US
dc.subjectrumahen_US
dc.subjectacademic procrastinationen_US
dc.subjectliving in a dormitoryen_US
dc.subjecthomeen_US
dc.titlePerbedaan Prokrastinasi Akademik Siswa yang Tinggal di Asrama dengan Siswa yang Tinggal di Rumah pada SMK Wirahusada Medanen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elisabeth Joraina Ginting - Fulltext.pdfFulltext2.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.