Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11135
Title: Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Permintaan Pisang Barangan di Pasar Tradisional Kampung Lalang Kecamatan Medan Sunggal
Authors: Darus, Sal Sabila
metadata.dc.contributor.advisor: Mardiana, Siti
Saleh, Khairul
Keywords: demand;price;income;taste;barangan bananas;permintaan;harga;pendapatan;selera;pisang barangan
Issue Date: Oct-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;158220012
Abstract: This research aims to determine factors influence the demand for barangan bananas, and to find out the elasticity of demand for bananas in Kampung Lalang Market. Sampling method is done by purposive sampling method. Respondents in this study are consumers who consume bananas goods whose purpose is to buy bananas goods for direct consumption. Respondents consumers of Barangan bananas in Kampung Lalang Market of 42 respondents. Data collected is primary data and secondary data.Analytical method used is multiple linear regression test with SPSS 24 tools. Results of this study concluded that the variable prices of barangan bananas, income, quantity dependents, tastes, and prices of papaya simultaneously had a significant effect on demand for bananas in Kampung Lalang Market.Partially the price of barangan bananas, income, quantity dependents, and price of papaya significantly influence the demand for barangan bananas in Kampung Lalang Market, while the taste variable does not significantly influence the demand for barangan bananas in Kampung Lalang Market.The elasticity of demand for barangan bananas can amount to 0.001, meaning that barangan bananas means inelastic.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor apa saja yang mempengaruhi permintaan pisang barangan, dan untuk mengetahui nilai elastisitas permintaan pisang barangan di Pasar Kampung Lalang. Metode pengambilan sampel dilakukan dengan metode purposive sampling. Responden dalam penelitian ini adalah konsumen yang mengkonsumsi pisang barangan yang tujuannya membeli pisang barangan untuk dikonsumsi secara langsung. Responden adalah konsumen pisang barangan di Pasar Kampung Lalang yaitu sejumlah 42 responden. Data yang dikumpulkan adalah data primer dan data sekunder. Metode analisis yang digunakan adalah uji regresi linier berganda dengan alat bantu SPSS 24. Hasil penelitian ini menyimpulkan bahwa variabel harga pisang barangan, pendapatan, jumlah tanggungan, selera, dan harga pepaya secara serempak berpengaruh nyata terhadap permintaan pisang barangan di Pasar Kampung Lalang. Secara parsial variabel harga pisang barangan, pendapatan, jumlah tanggungan, dan harga pepaya berpengaruh nyata terhadap permintaan pisang barangan di Pasar Kampung Lalang, sedangkan variabel selera tidak berpengaruh nyata terhadap permintaan pisang barangan di Pasar Kampung Lalang. Elastisitas permintaan pisang barangan di dapat sebesar 0,001, artinya pisang barangan bersifat inelastis.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11135
Appears in Collections:SP - Agribusiness

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158220012 - Sal Sabila Darus - Fulltext.pdffulltext3.89 MBAdobe PDFView/Open
158220012 - Sal Sabila Darus - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
chapter IV1.49 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.