Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11973
Title: | Rancang Bangun Mesin Pembuka dan Pemasang Sela Shock Sepeda Motor Dengan Sistem Hidrolik |
Other Titles: | Engine Design Opening and Installing Motorcycle Shock Seals With Hydraulic System |
Authors: | Simanjuntak, Boy Candra |
metadata.dc.contributor.advisor: | Umroh, Bobby Zulfikar |
Keywords: | seal shock;hidrolik;hydraulic;efficiency |
Issue Date: | 5-Feb-2020 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;158130057 |
Abstract: | The automotive world is developing more rapidly, but it is also followed by the development of various supporting components. , the suspension system is the part of the motorcycle that functions to absorb vibrations and shocks from the road surface, thereby increasing safety, comfort, and driving stability. Problematic suspensions are often caused by damage to the seal shock. To replace the shock seal is still using the manual method that is gouging the seal out of the outer tube of the motorcycle and requires a long processing time. In conducting the experiment, it was found that in opening the shock seal the sport motorcycle needed 75 seconds to remove it from the shock tube. In addition, the time required to open the shock seal matic and mopet takes 55 seconds. To install a new seal requires 40 seconds for all types of motorcycle shock in manual handling, it takes 5 minutes to 7 minutes to open and install the shock seal. This can take longer if the binding bolts contained under the shock tube become corrosion making it more difficult to open it. |
Description: | Dunia otomotifberkembang semakin pesat, selain itu juga diikuti oleh perkembangan dari berbagai komponen pendukungnya.Untuk menghasilkan sepeda motor dengan performa yang tinggi.Suspensi merupakan salah satu faktor yang mempengaruhi kenyamanan berkendara, untuk itu suspensi pada sepeda motor juga memerlukan perawatan dan perbaikan apabila mengalami kerusakan, sistem suspensi adalah bagian sepeda motor yang berfungsi menyerap getaran dan kejutan dari permukaan jalan sehingga meningkatkan keamanan, kenyamanan, dan stabilitas berkendaraan. Suspensi yang bermasalah sering diakibatkan oleh rusaknya seal shocknya. Untuk penggantian seal shock masih mengunakan cara manual yaitu mencungkil seal keluar dari tabung luar sepeda motor dan memerlukan waktu pengerjaan yang lama. Dalam melakukan percobaan, di dapat bahwa dalam membuka seal shock sepeda motor sport membutuhkan waktu 75 detik utuk melepasnya dari tabung shock. Selain itu, waktu yang di perlukan untuk membuka seal shock matic dan mopet membutuhkan waktu 55detik. Untuk memasang seal yang baru memerlukan waktu 40 detik untuk semua jenis shock sepeda motor pada penegrjaan manual, memerluakan waktu 5menit hingga7 menit untuk membuka dan memasang seal shock, Hal ini dapat lebih lama bila baut pengikat yang terdapat pada bawah tabung shock mengalami korosi sehingga lebih sulit untuk membukanya. |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11973 |
Appears in Collections: | SP - Mechanical Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
158130057 - Boy Candra Simanjuntak - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 713.98 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
158130057 - Boy Candra Simanjuntak - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Cahpter I,II,III Bibliography | 1.84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.