Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20714
Title: Hambatan-hambatan Unit Promosi dalam Meningkatkan Jumlah Siswa di Sekolah Menengah Atas Perguruan Swasta Kesatria Medan
Other Titles: Barriers to the Promotion Unit in Increasing the Number of Students at the Kesatria Medan High School Private College
Authors: Rahman, Ibadur
metadata.dc.contributor.advisor: Ritonga, Syafruddin
Barus, Rehia K. I.
Keywords: promosi;hambtan/masalah;usaha/strategi;promotion;barriers/issues;business/strategy
Issue Date: Apr-2014
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;108530024
Abstract: Promosi merupakan bagian dari bauran pemasaran (marketing mix) dengan menggunakan teknik komunikasi yang digunakan atau penyampaiannya dengan menggunakan media seperti pers, vision , radio , signage , poster dan lain - lain yang bertujuan untuk menarik pelanggan ke a pesanan produksi perusahaan saling menguntungkan. Masalah atau hambatan yang dihadapi pasti pernah dialami di masa lalu proses gerak baik masalah internal maupun masalah eksternal yang dihadapi dan Tidak ada masalah dalam hal berbagai aspek yang mendukung jalannya : m paign . Penelitian tentang hambatan promosi unit dalam meningkatkan jumlah penyok di perguruan tinggi ksatria bidang sekolah tinggi yang siswa sekarang kekurangan siswa Hal ini menyebabkan masalah yang dihadapi oleh unit promosi sekolah swasta tersebut lapangan sampai saat ini terjadi peningkatan siswa berjalan apa adanya telah diharapkan oleh sekolah. Berdasarkan hasil penelitian, harus ada upaya yang dilakukan atau lebih lanjut strategi untuk menarik calon siswanya masuk ke sekolah dilakukan dengan berbagai macam hal Jider bagaimana kendala yang bisa dihadapi dengan promosi atau pemasaran itu 'sekolahnya lebih luas sedangkan kendalanya salah satunya permohonan dari sekolah lain di sekitar medan sekolah Kesatria yang ada. Promotion is part of the marketing mix (marketing mix) by using mmunication techniques in use or delivery by using media such as the press , vision , radio , signage , posters and others that aim is to attract customers to a mpany's production order mutual benefit. Problems or obstacles encountered must have been experienced in the motion process both problems of internal and external problems faced and ' re is no problem in terms of the various aspects that support the course of the :m paign . Research on barriers to promotion unit in increasing the number of dents in colleges knight high school field that students now lack the students hat is causing the problem faced by the private school promotion unit of the • gbts of the field until now there has been an increase in students walking as it been expected by the school . Based on the research results , there must be efforts made or further strategy to attract its prospective students to enter the school do a variety of things Jider of how the obstacles could be faced with the promotion or marketing then 'the school a more widespread while the obstacles one of which is petition from other schools around the existing terrain Kesatria school.
Description: 67 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20714
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108530024 - Ibadur Rahman - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography3.81 MBAdobe PDFView/Open
108530024 - Ibadur Rahman - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.86 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.