Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22948
Title: Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kualitas Komitmen Pelanggan di PT. Erha Clinic Medan
Other Titles: Analysis of Factors that Influence the Quality of Customer Commitment at PT. Erha Clinic Medan
Authors: Rahayu, Ade
metadata.dc.contributor.advisor: Effendi, Ihsan
Keywords: kepercayaan;pelayanan;kepuasan;kualitas komitmen;trust;quality commitment
Issue Date: 2012
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;088320006
Abstract: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui sejauhmana faktor-faktor kualitas komitmen pelanggan PT. Erha Clinic Medan. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan di PT. Erha Clinic Medan dari bulan Januari sampai dengan September 2011 berjumlah 6600 pelanggan. penulis menetapkan 5% dari jumlah populasi yang diambil secara acak dengan metode simple random sampling. Dengan demikian total sampel yang diambil sebesar 330 responden. Teknik analisi data dengan menggunakan persamaan struktural (Sr uctural Equation Modeling) disingkat dengan SEM. Ferdinan (2000) menyatakan SEM adalah kumpulan dari teknik-teknik statistical yang memungkinkan pengujian sebuah rangkaian hubungan yang relative rumit secara simultan. Dari hasil penelitian diperoleh bahwa kepercayaan tidak akan tercapai tanpa adanya kualitas komitmen dari pelanggan, Pelayanan tidak akan terlaksana tanpa adanya kualitas komitmen dari para pelanggan dan Kepuasan pelanggan tidak akan tercapai jika tidak adanya kualitas komitmen dari para pelanggan. The aim of this research is to determine the extent to which the quality factors of customer commitment at PT. Erha Clinic Medan. The population in this research are customers at PT. Erha Clinic Medan from January to September 2011 numbered 6600 customers. The author determined that 5% of the total population was taken randomly using the simple random sampling method. Thus, the total sample taken was 330 respondents. Data analysis techniques using structural equations (Sr uctural Equation Modeling) abbreviated as SEM. Ferdinan (2000) states that SEM is a collection of statistical techniques that allow testing a relatively complex series of relationships simultaneously. From the research results it was found that trust will not be achieved without quality commitment from customers, service will not be carried out without quality commitment from customers and customer satisfaction will not be achieved if t
Description: 57 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22948
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
088320006 - Ade Rahayu Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.64 MBAdobe PDFView/Open
088320006 - Ade Rahayu Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.06 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.