Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/28804
Title: Analisis Program Bantuan Kuota Gratis untuk Pembelajaran Daring pada Masa Pandemi Covid 19 di PAUD AL Ikhlas Desa Paya Bengkuang Kecamatan Gebang Kabupaten Langkat
Other Titles: Analysis of the Free Quota Assistance Program for Online Learning during the Covid-19 Pandemic at PAUD AL Ikhlas, Paya Bengkuang Village, Gebang District, Langkat Regency
Authors: Mustafa, Khaikal
metadata.dc.contributor.advisor: Suharyanto, Agung
Keywords: Policy Analysis;Online Learning;Analisis Program;Pembelajaran Daring
Issue Date: Jul-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178520066
Abstract: Dampak Pandemi COVID-19 yang mewabah di Indonesia mengharuskan dunia pendidikan untuk melaksanakan proses belajar dan mengajar secara online, untuk mendukung hal itu pemerintah membuat program kuota gratis yang diberikan kepada pendidik dan peserta didik. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis Program Bantuan Kuota Gratis Pemerintah untuk pembelajaran daring di PAUD AL-IKHLAS Kecamatan Gebang Kabupaten Langkat. Penelitian ini dilakukan di PAUD AL-IKHLAS Kecamatan Gebang Kabupaten Langkat. Penelitian ini dilakukan mulai bulan januari 2021 sampai dengan bulan maret 2021. Penelitian ini menggunakan teori Analisis Kebijakan William n Dunn dengan menggunakan tahap-tahap dalam menganalisis suatu kebijakan. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan teknik wawancara, observasi dan dokumentasi. Berdasarkan hasil analisis data yang dilakukan Program bantuan kuota gratis pemerintah untuk pembelajaran daring di PAUD ALIKHLAS belum sepenuhnya berjalan dengan baik, hal ini dapat dilihat dari ketidak tepat sasaran Program ini jika diberikan untuk jenjang PAUD yang rata rata memilki usia 4-5 Tahun. Berdasarkan hasil penelitian dapat ditarik kesimpulan bahwa Program bantuan kuota gratis pemerintah untuk pembelajaran daring pada masa pandemi COVID-19 di Desa Paya Bengkuang khususnya di PAUD AL-IKHLAS tidak efektif jika diberikan kepada peserta didik PAUD karena akan kesulitan untuk memanfaatkan Program ini untuk pembelajaran online. The impact of the COVID-19 pandemic that is endemic in Indonesia requires the world of education to carry out the learning and teaching process online, to support this the government has created a free quota program that is given to educators and students. The purpose of this study was to analyze the Government's Free Quota Assistance Program for online learning in PAUD ALIKHLAS, Gebang District, Langkat Regency. This research was conducted at PAUD AL-IKHLAS, Gebang District, Langkat Regency. This research was conducted from January 2021 to March 2021. This study uses William n Dunn's Policy Analysis theory by using stages in analyzing a policy. Data collection was carried out using interview, observation and documentation techniques. Based on the results of data analysis carried out by the government's free quota assistance program for online learning in PAUD AL-IKHLAS, it has not been completely running well, this can be seen from the inaccuracy of this program if it is given to the PAUD level with an average age of 4-5 years. Based on the results of the study, it can be concluded that the government's free quota assistance program for online learning during the COVID-19 pandemic in Paya Bengkuang Village, especially in PAUD AL-IKHLAS, is not effective if given to PAUD students because it will be difficult to use this program for online learning.
Description: 88 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/28804
Appears in Collections:SP - Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178520066 - Khaikal Mustafa - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.9 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
178520066 - Khaikal Mustafa - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography872.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.