Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11399
Title: Pengaruh Kesadaran Wajib Pajak dan Kualitas Pelayanan Perpajakan Terhadap Kepatuhan Wajib Pajak dalam Membayar Pajak Bumi dan Bangunan (PBB) di Kecamatan Stabat Kabupaten Langkat
Authors: Nur, Ari Annisa
metadata.dc.contributor.advisor: Lores, Linda
Dalimunthe, Hasbiana
Keywords: taxpayer awareness;tax service quality;taxpayer compliance;kesadaran wajib pajak;kualitas pelayanan perpajakan;kepatuhan wajib pajak
Issue Date: 10-Oct-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148330200
Abstract: This study aims to analyze the effect of awareness of taxpayers, and the quality of taxation services, on taxpayer compliance in paying land and building taxes. Sources of data obtained in the form of primary data questionnaires distributed at the Regional Revenue Agency Stabat District of Langkat Regency. The statistical method used is multiple regression analysis and hypothesis using the t test and f test. The type of research used is associative. The sample in this study were 100 taxpayers. The type of data used is quantitative. The results showed that awareness of taxpayers and the quality of taxation services affect taxpayer compliance. This is evidenced by the results of the t test in which the taxpayer awareness variable has a positive and significant effect of sig value 0,000 > 0.05 and tcount value 4.664 > ttable 1.984, tax service quality variable has a positive and significant effect and sig value 0.0001 < 0.05 and the t value is 4.957 > ttable 1.984. Simultaneously awareness of taxpayers and the quality of taxation services have a positive and significant effect on taxpayer compliance at a value of Fcount 33.060 > Ftable 3.09 with a significance level of 0.000 < 0.05. The adjusted R value obtained is 0,405 which means that the magnitude of the influence of the awareness of taxpayers, and the quality of taxation services, on taxpayer compliance is 40,5%.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisa pengaruh kesadaran wajib pajak, dan kualitas pelayanan perpajakan, terhadap kepatuhan wajib pajak dalam membayar pajak bumi dan bangunan. Sumber data yang diperoleh berupa data primer kuesioner yang disebarkan di Badan Pendapatan Daerah Kabupaten Langkat. Metode statistik yang digunakan adalah analisis regresi berganda dan hipotesis menggunakan uji t dan uji f. Jenis penelitian yang digunakan adalah asosiatif. Sample dalam penelitian ini sebanyak 100 wajib pajak. Jenis data yang digunakan adalah kuantitatif. Hasil penelitian menunjukan bahwa kesadaran wajib pajak dan kualitas pelayanan perpajakan berpengaruh terhadap kepatuhan wajib pajak. Hal tersebut terbukti dengan hasil uji t dimana variable kesadaran wajib pajak berpengaruh postif dan signifikan sebesar nilai sig 0,000 > 0,05 dan nilai thitung 4,664 > ttable 1,984 , variable kualitas pelayanan perpajakan berpengaruh positif dan signifikan dan nilai sig 0,0001 < 0,05 dan nilai t hitung 4,957 > ttable 1,984. Secara simultan kesadaran wajib pajak dan kualitas pelayanan perpajakan berpengaruh positif dan signifikan terhadap kepatuhan wajib pajak sebesar nilai Fhitung 33,060 > Ftable 3,09 dengan tingkat signifikasi 0,000 < 0,05. Nilai R Square yang diperoleh adalah 0,405 yang berarti bahwa besarnya pengaruh kesadaran wajib pajak dan kualitas pelayanan perpajakan berpengaruh terhadap kepatuhan wajib pajak sebesar 40,5%.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11399
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148330200 - Ari Annisa Nur - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Biblioghraphy2.26 MBAdobe PDFView/Open
148330200 - Ari Annisa Nur - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.11 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.