Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11548
Title: Hubungan Kecerdasan Emosional dan Kompensasi Terhadap Kinerja Pendidik dan Tenaga Kependidikan di SMK Negeri 2 Sibolga
Authors: Hamid, Abdul
metadata.dc.contributor.advisor: Zainuddin
Rangkuti, Ridwan
Keywords: kecerdasan emosional;kompensasi;kinerja;emotional intelligence;compensation;performance
Issue Date: 14-Nov-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;141801012
Abstract: Teachers and school staff if they have a high emotional intelligence then it can be expected that their performance will be better. In this regard, the teacher as a professional educator and employee as an educational staff will succeed in the birth and mental when having a high emotional intelligence. Another thing that affects the performance of teachers and school staff is the compensation received. Compensation is something to be considered as something, which is comparable. The formulation of the problem in this research is how the relationship of emotional intelligence (X1) to the performance (Y) educators and education personnel in SMK Negeri 2 Sibolga. How is the relation of compensation (X2) to the performance (Y) educators and education personnel in SMK Negeri 2 Sibolga. The goal to be achieved in this research is to know how the relationship of emotional intelligence (X1) to the performance (Y) educators and educational personnel in SMK Negeri 2 Sibolga. To find out how the relationship of compensation (X2) to the performance (Y) educators and education personnel in SMK Negeri 2 Sibolga. Based on the results of data analysis, the conclusion of the relationship of emotional intelligence variable (X1) on SMK Negeri 2 Sibolga with performance variable (Y) is significant and has perfect correlation and variable compensation relationship (X2) on SMK Negeri 2 Sibolga with performance variable (Y) is significant and has a perfect correlation which means that the compensation system that has been run owned by SMK Negeri 2 Sibolga has a positive influence on the performance of educators and educational.
Description: Guru dan pegawai sekolah jika memiliki kecerdasan emosional yang tinggi maka dapat diduga kinerjanya akan menjadi lebih baik. Dalam kaitan ini, guru sebagai tenaga pendidik profesional dan pegawai sebagai tenaga kependidikan akan berhasil secara lahir dan batin apabila memiliki kecerdasan emosional yang tinggi. Hal lain yang mempengaruhi kinerja guru dan pegawai sekolah adalah kompensasi yang diterima. Kompensasi merupakan sesuatu yang dipertimbangkan sebagai sesuatu, yang sebanding. Perumusan masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana hubungan kecerdasan emosional (X1) terhadap kinerja (Y) pendidik dan tenaga kependidikan di SMK Negeri 2 Sibolga. Bagaimana hubungan kompensasi (X2) terhadap kinerja (Y) pendidik dan tenaga kependidikan di SMK Negeri 2 Sibolga. Tujuan yang ingin dicapai pada penelitian ini yaitu mengetahui bagaimana hubungan kecerdasan emosional (X1) terhadap kinerja (Y) pendidik dan tenaga kependidikan di SMK Negeri 2 Sibolga. Untuk mengetahui bagaimana hubungan kompensasi (X2) terhadap kinerja (Y) pendidik dan tenaga kependidikan di SMK Negeri 2 Sibolga. Berdasarkan hasil analisis data maka diperoleh kesimpulan hubungan variabel kecerdasan emosinal (X1) pada SMK Negeri 2 Sibolga dengan variabel kinerja (Y) adalah signifkan dan memiliki korelasi yang sempurna dan hubungan variabel kompensasi (X2) pada SMK Negeri 2 Sibolga dengan variabel kinerja (Y) adalah signifkan dan memiliki korelasi yang sempurna yang berarti sistem kompensasi yang telah dijalankan dimiliki oleh SMK Negeri 2 Sibolga mempunyai pengaruh positif terhadap kinerja tenaga pendidik dan kependidikannya.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11548
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
141801012 - Abdul Hamid - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography610.68 kBAdobe PDFView/Open
141801012 - Abdul Hamid - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV491.06 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.