Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11782
Title: Penerapan Sistem Informasi Kearsipan dalam Pelayanan Ketatausahaan pada Biro Umum Sekretariat Daerah Provinsi Sumatera Utara
Authors: Manurung, Alia Gani
metadata.dc.contributor.advisor: Warijo
Kariono
Keywords: sistem kearsipan
Issue Date: 1-Nov-2016
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;141801074
Abstract: Various public policies always keep abreast of the demands of society and the environment. The tendency of late application of renewable technology aspects and the system tools that follow will result in sub-optimal services and the accumulation of impeded public interest queues. The application of archival information systems in administrative services at the General Bureau of North Sumatra Regional Secretariat is an act of public decision making so that the quality of service is hampered. can run in accordance with the interests of users both Regional Leaders and parties outside the organization that really expects servants who are fast, simple, easy and can always follow the development of modernization. The application of this system includes the Input Aspect in the form of providing computer equipment, officers and the procedures that regulate it. In the case of the process of implementing this system is always carried out with direction, monitoring and evaluation so that the system runs directed. The resulting output in the form of outgoing letters with barcodes and computerized data and incoming mail data and letter positioning accurately and quickly can be detected. The perceived benefits of implementing this system include ease of service, fast, responsive, accountable data search and use of space that is not too broad in storing data.
Description: Berbagai kebijakan publik senantiasa mengikuti perkembangan tuntutan masyarakat maupun lingkungan yang ada. Kecenderungan terlambatnya mengaplikasikan aspek teknologi terbarukan serta perangkat sistem yang mengikutinya akan berakibat pelayanan yang tidak maksimal serta bertimbunnya antrian kepentingan publik yang terhambat.Penerapan sistem Informasi kearsipan dalam pelayanan ketatausahaan pada Biro Umum Sekretariat Daerah propinsi Sumatera Utara, merupakan suatu tindakan pengambilan keputusan publik agar kualitas pelayanan dapat berjalan sesuai dengan kepentingan pengguna baik itu Pimpinan Daerah maupun pihak diluar organisasi yang sangat mengharapkan adanya pelayan yang cepat, sederhana ,mudah dan senantiasa dapat mengikuti perkembangan modernisasi. Adapun penerapan sistem ini, meliputi Aspek Input berupa penyediaan perangkat komputer,petugas dan tata cara yang mengaturnya. Dalam hal proses penerapan sistem ini senantiasa dilakukan dengan pengarahan, pemantauan dan evaluasi agar sistem berjalan terarah. Output yang dihasilkan berupa surat keluar dengan barcode dan terdata secara komputerisasi serta data surat masuk dan posisioning surat secara akurat dan cepat dapat terdeteksi. Manfaat yang dirasakan dari penerapan sistem ini berupa kemudahan layanan, pencarian data secara cepat, responsive, akuntabel dan penggunaan ruang yang tidak terlalu luas dalam menyimpan data.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11782
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
141801074 - Alia Gani Manurung - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV610.03 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
141801074 - Alia Gani Manurung - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Biblioghraphy562.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.