Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11818
Title: Pengaruh Pelayanan Kerja Pegawai Terhadap Kepuasan Masyarakat dalam Pelayanan Publik Studi pada Kantor Kelurahan Kwala Bekala Kecamatan Medan Johor Medan
Authors: Simanjuntak, Parningotan
metadata.dc.contributor.advisor: Harahap, R Hamdani
Purba, Amir
Keywords: pelayanan kerja pegawai;kepuasan masyarakat;pelayanan publik;influence of employee service;satisfaction of society;public service
Issue Date: 31-May-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;161801084
Abstract: This research is motivated by the problems that found in the Sub-District of Kwala Bekala, Medan Johor District that is the public service activities have not run well, the obstacles encountered in public service that employees are less friendly in providing services, therefore required the professionalism of employees to improve the quality of public service for the society. A quality public service will be known from the public response it self as a public service consumer. Thus the professionalism of the workers in the sub – Districts Kwala Bekala, Medan Johor District must be improved in order to support the quality of public service for the society. In this study, the method that used in the research is the method of quantitative analysis technique used is simple linear regression to prove the influence of work professionalism of the employees to the quality of public services. The data obtained by spreading the questionnaire / questionnaire to the respondent as many as 54 people as sample. Where 34 people from employees as well as 20 people from the society. The existing public service in the village office of Kwala Bekala already can be said quite good. This is evidenced by the respondent’s answer in the high category that is 80% average answer from the communities questionnaire who showed the answer strongly agree and agree to the positive statement of employee service.
Description: Penelitian ini dilatarbelakangi oleh masalah yang terdapat di Kantor Kelurahan Kwala Bekala Kecamatan Medan Johor - Medan yaitu daam kegiatan pelayanan publik belum berjalan dengan baik. Adapun kendala yang dihadapi dalam pelayanan publik yaitu pegawai bersikap kurang ramah dalam memberikan pelayanan. oleh karena itu diperlukan adanya profesionalisme kerja pegawai agar dapat memperbaiki kualitas pelayanan publik bagi masyarakat. Pelayanan publik yang berkualitas akan diketahui dari respon masyarakat itu sendiri sebagai konsumen jasa public. Dengan demikian profesionalisme kerja pegawai di kelurahan kwala bekala kecamatan medan johor - medan harus ditingkatkan guna menunjang kualitas pelayanan publik bagi masyarakat. Pada penelitian ini metode yang digunakan adalah metode analisa kuantitatif. Sedangkan teknik analisa data yang digunakan adalah regresi linier sederhana, untuk membuktikan adanya pengaruh dari profesionalosme kerja pegawai terhadap kualitas pelayanan publik. Data-data diperoleh dengan menyebarkan angket/ koesioner kepada responden sebanyak 54 orang sebagai sampel. Dimana 34 orang dari pegawai serta 20 orang dari masyarakat. Pelayanan publik yang ada pada kantor kelurahan kwala bekala sudah dapat dikatakan cukup baik. Hal ini dibuktikan oleh jawaban responden berada pada kategori yang tinggi yaitu rata-rata 80% jawaban dari kuesioner masyarakat yang menunjukkan jawaban sangat setuju dan setuju akan pernyataan positif dari pelayanan pegawai.
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/11818
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161801084 - Parningotan Simanjuntak - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, Chapter II, Chapter III, Bibliography724.75 kBAdobe PDFView/Open
161801084 - Parningotan Simanjuntak - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV502.06 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.