Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12114
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDalimunthe, Mohd Idris-
dc.contributor.advisorNasution, Ilham Ramadhan-
dc.contributor.authorMasruroh, Liyana-
dc.date.accessioned2020-09-10T02:35:54Z-
dc.date.available2020-09-10T02:35:54Z-
dc.date.issued2020-05-15-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12114-
dc.descriptionPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar dampak dari kecerdasan emosional dan minat belajar terhadap pemahaman akuntansi mahasiswa Universitas Medan Area angkatan 2015 – 2019. Populasi dari penelitian ini berjumlah 631 mahasiswa akuntansi kelas pagi dan malam yang sumber data sekundernya berasal dari staff akademik Universitas Medan Area. sampel dalam penelitian ini berjumlah 88 mahasiswa yang sudah dengan sengaja dipilih berdasarkan kriteria yang telah ditetapkan oleh peneliti.kemudian diolah menggunakan Regressi linear berganda dan di ukur menggunakan skala likert untuk keusionernya sendiri. Hasil dari penelitian ini menujukkan bahwa Kecerdasan Emosional dan Minat Belajar berpengaruh signifikan terhadap Pemahaman Akuntansi , baik secara parsial maupun simultan . hal ini dibuktikan dari angka signifikansi secara parsial untuk kecerdasan emosional sendiri 0.015 dan untuk minat belajar 0,000 dimana kedua angka tersebut lebih kecil dari 0,05 . secara simultan kecerdasan emosional dan minat belajar berpengaruh signifikan terhadap pemahaman akuntansi mahasiswa di buktikan dengan nilai signifikansi sebesar 0,000 yang juga lebih kecil dari 0,05.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out how much the impact of emotional intelligence and interest in learning on accounting understanding of Medan Area University students from 2015 to 2019. The population of this study amounted to 631 morning and evening accounting students whose secondary data sources came from Medan Area University academic staff. The samples in this study were 88 students who were deliberately selected based on criteria set by the researchers. Then they were processed using multiple linear regression and measured using a Likert scale for their own revolutionary. The results of this study show that Emotional Intelligence and Interest in Learning significantly influence Accounting Understanding, both partially and simultaneously. this is evidenced from the partial significance value for emotional intelligence itself 0.015 and for learning interest 0.000 where both of these numbers are smaller than 0.05. Simultaneously emotional intelligence and interest in learning have a significant effect on the understanding of student accounting proven by a significance value of 0,000 which is also smaller than 0.05.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;168330164-
dc.subjectpemahanan akuntansien_US
dc.subjectkecerdasan emosionalen_US
dc.subjectminat belajaren_US
dc.subjectlearning interesten_US
dc.subjectaccounting understandingen_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.titlePengaruh Kecerdasan Emosional dan Minat Belajar Terhadap Pemahaman Akuntansi Pada Mahasiswa Program Studi Akuntansi di Universitas Medan Areaen_US
dc.title.alternativeThe Influence of Emotional Intelligence and Learning Interest on Accounting Understanding in Accounting Study Program Students at the University of Medan Areaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168330164 - Liyana Masruroh - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV495.63 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
168330164 - Liyana Masruroh - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliography1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.