Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/13795
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMiftahuddin-
dc.contributor.advisorSyahriandy-
dc.contributor.authorWahidin-
dc.date.accessioned2021-05-18T08:14:30Z-
dc.date.available2021-05-18T08:14:30Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/13795-
dc.descriptionThe use of cylinder gas in small companies and the general public as industrial fuel and for cooking and the increasing demand in North Sumatra, especially in urban areas, is now a very important requirement. This is due to optimal results in many ways, several indicators that can be given as a benchmark for the results of the ability of the cylinder gas product are indeed higher than conventional products such as fuel oil, including: the ability to burn faster, save time, be economical and clean. for the environment. For this reason, PT. Trihatras Nusantara Medan tries its best so that these products can be marketed and in demand by consumers. In this case the company makes plans in the marketing sector. Smooth distribution in the marketing sector requires the right way of distributing products so that products can be delivered in the hands of consumers easily. In marketing these products, companies use short or direct distribution. Seeing the importance of this distribution, the author only focuses on the writing of this thesis in the distribution sector, because the distribution is the distributor in the company. Errors in distribution can result in not getting the product to the hands of consumers in the right amount and time, resulting in huge losses for the company. Pemakaian gas tabung pada perusahaan kecil dan masyarakat umum sebagai bahan bakar industri dan untuk memasak dan terus meningkat permintaannya di sumatera utara khususnya daerah perkotaan, dewasa ini menjadi kebutuhan yang sangat penting. Hal ini dikarenakan hasil yang optimal dalam banyak hal, beberapa indikator yang bisa diberikan sebagai patokan hasil kemampuan dari produk gas tabung tersebut memang lebih tinggi dari pada produk konvensional seperti bahan bakar minyak, antara lain : kemampuan membakar lebih cepat, hemat waktu, ekonomis dan bersih untuk Iingkungan. Untuk itu PT. Trihatras Nusantara Medan berusaha semaksimal mungkin agar produk tersebut dapat dipasarkan dan diminati oleh konsumen. Dalam hal ini perusahaan membuat perencanaan dibidang pemasaran. Kelancaran distribusi dibidang pemasaran memerlukan cara yang benar dalam penyaluran produk agar produk dapat disampaikan ketangan konsumen dengan mudah. Dalam memasarkan produk tersebut, perusahaan memakai distribusi pendek atau langsung. Melihat begitu pentingnya distribusi ini maka penulis hanya menitik beratkan penulisan skripsi ini pada bidang distribusi, karena distribusi yang merupakan penyalur dalam perusahaan. Kesalahan dalam distribusi dapat mengakibatkan tidak sampainya produk ketangan konsumen dalam jumlah dan waktu yang tepat sehingga mengakibatkan kerugian besar bagi perusahaan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;989300136-
dc.subjectPeranan Distribusien_US
dc.subjectPenjualanen_US
dc.titlePeranan Distribusi dalam Meningkatkan Penjualan pada PT. Trihatras Nusantara Medanen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
988300136 - Wahidin - Fulltext.pdfCover, Chapter I, Bibliography2.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.