Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/14081
Title: Fungsi Koordinasi Dalam Rangka Pelaksanaan Kegiatan Pembangunan di Kelurahan Bhakti Karya Kota Binjai
Other Titles: Coordination Function in the Context of Implementing Development Activities in the Bhakti Karya Village Binjai City
Authors: Marahombang
metadata.dc.contributor.advisor: Harahap, M.Yusuf
Kariono
Keywords: koordinasi;pembangunan;pelaksanaan
Issue Date: Sep-2004
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;008500093
Abstract: Dalam pencapaian tujuan suatu organisasi sangat tergantung kepada ada ticlaknya kerja sama antara atasan dan bawahan. Artinya keberhasilan pimpinan dalam membawa/memimpin organisasi kepada tujuan yang diinginkan sangat bergantung kepada bawahannya. Jadi seorang pimpinan dalam jenis organisasi apapun, baik swasta maupun organisasi pemerintah tidak akan mungkin akan berhasil tanpa bantuan bawahan. Semakin besar suatu organisasi maka masalah-masalah yang dihadapi akan semakin banyak dan kompleks pula. Untuk itu maka pimpinan memerlukan bantuan orang lain dalam menangani sebagian dari tugas-tugasnya yang banyak dan kompleks tersebut. Kebutuhan akan bantuan orang lain ini menimbulkan suatu kebijaksanaan yang harus diambil oleh pimpinan organisasi tersebut. Kebijaksanaan ini menyangkut masalah pelimpahan tugas dan wewenang kepada bawahan demi terciptanya suatu koordinasi kelancaran tugas yang dijalankan. Bila pimpinan organisasi mengabaikan masalah koordinasi maka tugas pimpinan akan menjadi berat sehingga dapat mengakibatkan penimbunan tugas yang tidak terpikul. Hal ini berarti tugas-tugas yang dianggap begitu penting tidak dapat di selesaikan dengan tepat pada waktunya karena semua pekerjaan diurus oleh pimpinan. In achieving the goals of an organization is very dependent on being the absence of cooperation between superiors and subordinates. This means the success of the leadership in bringing / leading the organization to the very desired goals depending on his subordinates. So a leader in this type of organization whatever, neither private nor government organizations will probably be succeeded without the help of subordinates. The bigger an organization, the problems faced will be more numerous and complex as well. For this reason, the leadership needs the help of others in handling some of the many and complex tasks. This need for help from others raises a policy that must be taken by the leadership of the organization. This policy concerns the problem of delegating duties and authority to subordinates in order to create a smooth coordination of the tasks carried out. If the leadership of the organization ignores the problem of coordination, the task of the leader will become heavy so that it can result in hoarding tasks that are not carried. This means that tasks that are considered so important cannot be completed on time because all the work is taken care of by the leadership.
Description: 10 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14081
Appears in Collections:SP - Government Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
008500093 - Marahombang - Fulltext.pdfFulltext648.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.