Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/14119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHardy, Jhon-
dc.contributor.advisorLaili, Isnaniah-
dc.contributor.authorSusilawati-
dc.date.accessioned2021-05-21T07:45:14Z-
dc.date.available2021-05-21T07:45:14Z-
dc.date.issued2004-10-29-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14119-
dc.description13 Halamanen_US
dc.description.abstractKantor Pelayanan Bea dan Cukai Tipe - A Belawan merupakan salah satu kantor pemerintah dibawah Departemen Keuangan, Direktorat Jenderal Bea dan Cukai berkedudukan di Belawan yang bergerak dalam bidang pelayanan kepada masyarakat pada umumnya dan pengusaha ekspor dan impor pada khususnya serta bertanggung Jawab dalam pengawasan Ialulintas barang dan keluar dari daerah pabean dalam menjalankan fungsinya tersebut. Keberhasilan suatu perusahaan dalam pencapaian tujuan pada pelayanan dalam pengawasan, untuk menghasilkan pelayanan yang baik ditentukan oleh kemampuan pimpinan untuk menjalankan aktivitas perusahaan dengan melakukan pengawasan yang terdiri atas penentuan apa yang dilakukan, menilainya dan menerapkan tindakan - tindakan perbaikan.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------The Belawan Customs and Excise Service Office Type - A is one of the government offices under the Ministry of Finance, the Directorate General of Customs and Excise is domiciled in Belawan which is engaged in services to the public in general and export and import entrepreneurs in particular and is responsible for controlling the traffic of goods and leave the customs area in carrying out these functions. The success of a company in achieving objectives for service under supervision, to produce good service is determined by the leadership's ability to carry out company activities by conducting supervision which consists of determining what is done, evaluating and implementing corrective actions.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;008300032-
dc.subjectjasa kepabeananen_US
dc.subjectpelayanan bea cukaien_US
dc.subjectcustoms serviceen_US
dc.titleFungsi Pengawasan Pelayanan Jasa Kepabeanan dan Cukai pada Kantor Pelayanan Bea dan Cukai Tipe-A Belawanen_US
dc.title.alternativeCustoms and Excise Service Supervision Function at the Belawan Type-A Customs and Excise Service Officeen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
008300032 - SUSILAWATI - Fulltext.pdfFulltext1.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.