Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/14367
Title: Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Tingkat Penjualan Produk Kartu Kredit Pada PT.Australia New Zeland (ANZ) Panin Bank Medan
Authors: Erickson
metadata.dc.contributor.advisor: Hasan, Aziz
Isnaniah
Keywords: periklanan;promosi;penjualan langsung;tingkat penjualan
Issue Date: May-2012
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;088320080
Abstract: Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh Periklanan, promosidan Penjualan Langsung terhadap tingkat penjualan produk kartu kredit pada PT. ANZ Panin Bank Medan. Jenis penelitian ini bersifat asosiatif, artinya ada keterkaitan antara Periklanan, Promosi, dan Penjualan Langsung terhadap penggunaan kartu Kredit oleh konsumen. Populasi dalam penelitian ini adalah masyarakat yang menggunakan kartu kredit ANZ. Sampel dalam penelitian ini sebanyak 50 responden yang diambil secara simple random sampling. Teknik pengumpulan data menggunakan kuesioner. Teknik analisis data yang digunakan yaitu regresi linier berganda dengan menggunakan software SPSS 15.00 for windows. This research was conducted to determine the effect of advertising, promotion and direct selling on the level of sales of credit card products at PT. ANZ Panin Bank Medan. This type of research is associative, meaning that there is a link between advertising, promotion and direct selling to the use of credit cards by consumers. The population in this study are people who use ANZ credit cards. The sample in this study were 50 respondents who were taken by simple random sampling. The data collection technique used a questionnaire. The data analysis technique used is multiple linear regression using SPSS 15.00 for windows software.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14367
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
088320080 - erickson.pdfCover, Abstract , Chapter I , II , III , Bibliography2.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.