Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/14383
Title: Hubungan Antara Harga Diri Dengan Motif Berprestasi Pada Siswa Kelas II SMU PAB 5 Klumpang Kecamatan Hamparan Perak
Other Titles: The Relationship Between Self-Esteem and Achievement Motives in Class II SMU PAB 5 Klumpang District of Hamparan Perak
Authors: Junaidi
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, M.Rajab
Nurmaizar
Keywords: prestasi;siswa;harga diri
Issue Date: 14-Apr-2004
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;988600086
Abstract: Untuk mewujudkan tujuan pembangunan dan cita-cita bangsa Indonesia dalam mencapai suatu masyarekat adil dan makmur yang merata spiritual dan material berdasarkan pancasila, telah meudorong pemerintah untuk mempersiapkan diri dalam melakukan pembangunan di berbagai bidang yang luas, meliputi bidang ekonorni, politik sosial budaya, dan pendidikan. Pembangunan yang sedang gencar-gencamya dilaksanakan menitik beratkan pada bidang pendidikan, sebab pembangunan di bidang pendidikan mempunyai arti penting bagi kemajuan suatu bangsa. Upaya yang dilakukan bagi pengembangan pendidikan antara lain dengan meningkatkan mutu pengajaran di sekolah dan guru-guru, serta pedoman-pedoman pendidikan demi kelangsungan proses belajar mengajar yang baik sehingga menciptakan remaja-remaja Indonesia yang mempunyai prestasi yang dapat di andalkan di dtmia secara global. Bidang pendidikan merupakan titik sentral dalam mencerdaskan suatu bangsa karena kemajuan pendidikan yang dijalankan banyak tergantung bagaimana cara memberikan perlakuan yang mantap dan sesuai untuk menggali potensi para anak didik yang sedang mengikuti proses belajar. To realize the development goals and ideals of the nation Indonesia in achieving a just and prosperous society that is evenly distributed spiritual and material based on Pancasila, has pushed the government to prepare for development in various broad fields, covering the fields of economics, socio-cultural politics, and education. Development is being incessantly carried out emphasizes on education, because of development in the field education has an important meaning for the progress of a nation. That effort carried out for the development of education, among others, by improving quality of teaching in schools and teachers, and guidelines education for the continuity of the teaching and learning process so that creating Indonesian teenagers who have achievements that can relied on in dtmia globally. The field of education is a central point in educating a nation because the progress of education that is carried out depends a lot on how to provide stable and appropriate treatment for explore the potential of students who are following the learning process.
Description: 21 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/14383
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
988600086 - Junaidi - Fulltext.pdfFulltext1.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.