Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/15633
Title: | Analisis Struktur Pelat Lantai Jembatan Pada Proyek Jalan Tol Tebing Tinggi - Inderapura |
Other Titles: | Analysis of the Bridge Floor Slab Structure on the Tebing Tinggi Toll Road Project - Inderapura |
Authors: | Hafizha, Sarah Rizki |
metadata.dc.contributor.advisor: | Hermanto Amsuardiman |
Keywords: | analysis;bridge;floor slabs;reinforcement;pelat lantai jembatan;tulangan |
Issue Date: | 2-Oct-2021 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;168110058 |
Abstract: | Structural analysis of the bridge floor slab using reinforced concrete construction on the bridge floor slab. Loading of bridge floor slabs and planning of concrete structures for floor slabs refers to SNI1725:2016 (loading regulations for bridges) and RSNI T-12-2004 (planning of concrete structures for bridges). The aim is to determine the need for flexural reinforcement on the bridge floor slab and the value of the deflection that occurs in the bridge floor slab that has been implemented in the high cliff - Indrapura toll road project by calculating the bridge floor slab structure according to SNI T-02-2005 (loading standards for bridges) and RSNI T-12-2004 (planning of concrete structures for bridges). The problem taken is the analysis of the bridge floor slab structure. Analysis of the structure of the bridge floor slab includes deck slab, edge barrier, and middle barrier. The design includes positive and negative flexural reinforcement. Loads analyzed include live loads, traffic loads, brake force loads, temperature effects, earthquake loads and wind loads. From the results of the analysis, the variation of reinforcement for each structural element in the analysis has met the requirements for strength and structural safety. For the bridge floor slabs, a slab with a thickness of 250 mm is used, the edge barrier has a thickness of 250 mm, a height of 1400 mm, the edge barrier has a thickness of 300 mm, a height of 800 mm. Analisis struktur pelat lantai jembatan ini menggunakan konstruksi beton bertulang pada pelat lantai jembatannya. Pembebanan pelat lantai jembatan dan perencanaan struktur beton untuk pelat lantai mengacu pada SNI1725:2016 (peraturan pembebanan untuk jembatan) dan RSNI T-12-2004 (perencanaan struktur beton untuk jembatan). Tujuannya adalah untuk mengetahui kebutuhan tulangan lentur pada pelat lantai jembatan dan nilai lendutan yang terjadi pada pelat lantai jembatan yang sudah terlaksana diproyek jalan tol tebing tinggi – inderapura dengan perhitungan struktur pelat lantai jembatan sesuai SNI T-02-2005 (standar pembebanan untuk jembatan) dan RSNI T-12-2004 (perencanaan struktur beton untuk jembatan). Permasalahan yang diambil adalah analisis struktur pelat lantai jembatan. Analisis struktur pelat lantai jembatan tersebut meliputi Deck slab, Barrier tepi, dan Barrier tengah. Perencanaannya meliputi tulangan lentur positif dan negatif. Beban yang dianalisis meliputi beban hidup, beban lalu lintas, beban gaya rem, beban pengaruh temperatur, beban gempa dan beban akibat angin. Dari hasil analisis, dihasilkan variasi penulangan untuk masing-masing elemen struktur yang dalam analisis telah memenuhi syarat kekuatan dan keamanan struktur. Untuk pelat lantai jembatan digunakan pelat dengan tebal 250 mm, barrier tepi memiliki tebal 250 mm, tinggi 1400 mm, barrier tepi memiliki tebal 300 mm, tinggi 800 mm. |
Description: | 99 Halaman |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/15633 |
Appears in Collections: | SP - Civil Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
168110058 - Sarah Rizki Hafizha - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography | 3.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
168110058 - Sarah Rizki Hafizha - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 1.26 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.