Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/15645
Title: Efisiensi Biaya Promosi pada Inovasi Berbahan Dasar Daun Ruku-Ruku
Other Titles: Promotional Cost Efficiency on Innovations Made from Ruku-Ruku Leaves
Authors: Ginting, Muhammad Nur Ihsan
metadata.dc.contributor.advisor: Rizki, Atika
Pane, Aditya Amanda
Keywords: biaya promosi;efisiensi;media promosi;promotional cost;efficiency;promotional media
Issue Date: 2-Sep-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178330303
Abstract: Tujuan dari penelitain ini adalah untuk mengetahui apakah biaya promosi yang dilakukan oleh UD PEKAN efisien,dengan menggunakan 4 media promosi diantaranya packaging dan label, brosur, banner, dan juga media online. Teknik analisis yang digunakan adalah metode deskriptif analisis dengan pendekatan kuantitatif yang akan dianalisis menjadi kesimpulan. Hasilnya menunjukan bahwa tingkat pencapaian tertinggi dan juga efisien dengan menggunakan media online yang dapat meningkatkan penjualan usaha UD PEKAN dibanding dengan biaya promosi offline. The purpose of this research is to find out whether the promotional costs carried out by UD PEKAN are efficient, using 4 promotional media including packaging and labels, brochures, banners, and also online media. The analytical technique used is descriptive analysis method with a quantitative approach that will be analyzed into conclusions. The results show that the highest level of achievement and efficiency by using online media can increase UD PEKAN's business sales compared to offline promotion costs.
Description: 45 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/15645
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178330303 - Muhammad Nur Ihsan Ginting - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography741.01 kBAdobe PDFView/Open
178330303 - Muhammad Nur Ihsan Ginting - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV306.89 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.