Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16164
Title: Pengaruh Harga dan Brand Image Terhadap Kepuasan Pelanggan pada UD. Sari Jangek Medan
Other Titles: The Influence of Price and Brand Image on Customer Satisfaction at UD. Sari Jangek Medan
Authors: Pramono, Budi
metadata.dc.contributor.advisor: Amelia, Wan Rizca
Keywords: harga;brand image;kepuasan pelanggan;price;customer satisfaction
Issue Date: 15-Jul-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM, 148320230;
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mencari tahu bagaimana pengaruh dari variabel Harga dan Brand Image Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada UD. Sari Jangek Medan. Sampel data yang digunakan sebanyak 66 responden, Sampel ini menggunakan rumus slovin. Metode analisis data dilakukan dengan metode analisis regresi linier berganda dengan bantuan aplikasi SPSS versi 22.0. Hasil pada penelitian ini menunjukkan bahwa Harga berpengaruh terhadap kepuasan konsumen . Dan Brand Image juga berpengaruh terhadap kepuasan konsumen. The research conducted to find out how the variables of price and brand image on customer satisfaction in UD. Sari Jangek Medan. There samples used were 66 responden. This sample uses the slovin formula. Data analysis method was carried out by using multiple linear regression analysis method with the help of SPSS application version 22.0. The results of this study indicate that price affects consumer satisfaciton and brand image also affect consumer satisfaction.
Description: 54 halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16164
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148320230 - Budi Pramono - Chapter IV.pdfChapter IV595.06 kBAdobe PDFView/Open
148320230 - Budi Pramono - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.