Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16652
Title: Pengaruh Biaya Iklan dan Harga Jual Terhadap Laba pada Perusahaan Mustika Ratu Tbk yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia
Other Titles: The Effect of Advertising Costs and Selling Prices on Profit at Mustika Ratu Tbk Companies Listed on the Indonesia Stock Exchange
Authors: Sari, Juwita
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, Ali Usman
Keywords: biaya iklan;harga jual laba;advertisement fees;sale price;profit
Issue Date: 19-Jan-2021
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168330066
Abstract: Tujuan penelitian untuk mengetahui pengaruh biaya iklan dan harga jual terhadap laba pada perusahaan Mustika Ratu tbk yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh data laba, biaya iklan, dan harga jual pada perusahaan Mustika Ratu tbk yang terdaftar di BEI periode 2012-2019. Teknik pengambilan sampel dengan metode purposive sampling. Sampel dalam penelitian ini adalah data laba, biaya iklan, dan harga jual dalam bentuk triwulan dari tahun 2012-2019. Hasil penelitian diperoleh bahwa biaya iklan berpengaruh positif dan signifikan terhadap laba dan harga jual berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap laba. Dan penelitian secara simultan menunjukkan bahwa biaya iklan dan harga jual berpengaruh secara signifikan terhadap laba. Research purposes to know how costs and selling prices affect profit on the company Mustika Ratu tbk registered to the indonesian stock exchange. The population in this research is an entire data profit, advertising fess, and selling prices at the company Mustika Ratu tbk listed in the BEI periode 2012-2019. Sampling retrievel techniques via sampling methods. The sample in this study is profit data, advertising fees, and sales prices in the quarter of the year 2012- 2019. Research has found that commercial costs have a positive and significant impact on profits and selling prices for a positive and insignificant profit. And simultaneous research suggests that advertising costs and selling prices significantly affectprofits.
Description: 48 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16652
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168330066 - Juwita Sari - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography933.16 kBAdobe PDFView/Open
168330066 - Juwita Sari - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV506.46 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.