Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16859
Title: Study Identifikasi Kepercayaan Diri pada Remaja Obesitas di Fakultas Psikologi Universitas Medan Area
Other Titles: Self-Confidence Identification Study on Obese Adolescents at the Faculty of Psychology, University of Medan Area
Authors: Lubis, Zahridayani
metadata.dc.contributor.advisor: Wahyuni, Nini Sri
Siregar, Nurmaida Irawani
Keywords: kepercayaan diri;kepercayaan diri remaja;obesitas remaja;mahasiswa
Issue Date: 28-Nov-2007
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;038600014
Abstract: Kepercayaan diri merupakan hal yang sangat penting dilakukan dalam tinjauan psikologis terutama yang berkaitan dengan perkembangan pribadi anak, kepercayaan diri ini merupakan satu sisi yang perlu mendapatkan perhatian, khususnya bagi para orang tua di dalam lingkungan keluarga serta para guru sebagai pengajar di sekolah. Kepercayaan diri penting dimiliki setiap anak karena dengan kepercayaan diri ini akan membawa pengaruh dalam pergaulan di lingkungan (Hurlock 1991). Hal senada juga diungkapkan oleh Kartona (1992) yang mengatakan bahwa keluarga merupakan unit sosial terkecil yang memberikan fondasi primer bagi perkembangan anak. Selain itu lingkungan sekitar dan juga sekolah ikut memberikan nuansa pada perkembangan anak. Oleh karena itu baik buruknya struktur keluarga dan masyarakat sekitar memberikan pengaruh baik atau buruknya pertumbuhan kepribadian anak. Confidence is a very important thing to do in psychological review, especially with regard to the child's personal development, This self-confidence is one side that needs attention, especially for parents in the family environment and teachers as a school teacher. Confidence is important for every child because with this confidence will have an influence in the association environment (Hurlock 1991). The same thing was also expressed by Kartona (1992) who said: that the family is the smallest social unit that provides the primary foundation for child development. In addition, the surrounding environment and the school also participate give nuance to the child's development. Therefore good or bad family structure and the surrounding community have a good or poor development of the child's personality.
Description: 22 Halaman
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16859
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
038600014 - Zahridayani Lubis - Fulltext.pdfPart (Fulltext can read at Libraries)5.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.