Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/16862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorWahyuni, Nini Sri-
dc.contributor.advisorIstiana-
dc.contributor.authorSitumorang, Dormini-
dc.date.accessioned2022-04-28T03:38:46Z-
dc.date.available2022-04-28T03:38:46Z-
dc.date.issued2009-03-07-
dc.identifier.urihttp://repository.uma.ac.id/handle/123456789/16862-
dc.description22 Halamanen_US
dc.description.abstractPengelolaan sumber daya manusia dalam organisasi sangat penting jika dikaitkan dengan proses perubahan yang terus terjadi. Suatu proses perubahan yang terjadi dalam suatu organisasi menuntut sumber daya manusia yang handal yang dapat diperoleh bila perusahaan mampu mengelola sumber daya manusia yang ada secara terprogram dan berkesinambungan untuk melahirkan karyawan yang memiliki kualitas dan profesionalitas dalam bekerja yang pada muaranya akan melahirkan sikap percaya masyarakat untuk menggunakan produk yang ditawarkan oleh perusahaan tersebut. Sebuah industri yang bergerak dibidang jasa pelayanan dapat dikatakan memiliki nilai keunggulan yang tinggi bila telah tertanam kepercayaan konsumen untuk menggunakan jasa perusahaan tersebut. Upaya untuk mencapai tujuan mendapatkan kepercayaan dari masyarakat terhadap perusahaan atau organisasi maka pengelola perlu menerapkan kiat-kiat khusus dalam kegiatannya menyangkut pemberian pelayanan kepada konsumen. Human resource management in organizations is very important if associated with the ongoing process of change. A process of change What happens in an organization demands reliable human resources that can be obtained if the company is able to manage human resources existing programmatically and continuously to give birth employee who have quality and professionalism in working estuary will give birth to an attitude of trust in the community to use the product which offered by the company. An industry engaged in services can said has a high value of excellence when trust has been embedded consumer to use the company's services. Efforts to achieve objective gain the public's trust in the company or organization then managers need to apply special tips in their activities regarding the provision of services to consumers.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;048600005-
dc.subjectkepuasan kerjaen_US
dc.subjectkomitmen perawaten_US
dc.subjectorganisasi perawaten_US
dc.subjectperawat rsen_US
dc.titleHubungan antara Kepuasan Kerja dengan Komitmen Organisasi Perawat di RS. Pirngadi Medanen_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Job Satisfaction and Organizational Commitment of Nurses in Hospitals. Pirngadi Medanen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
048600005 - Dormini Situmorang - Fulltext.pdfPart (Fulltext can read at Libraries)6.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.