Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1760
Title: Perbedaan Penerimaan Diri Ibu yang Memiliki Anak Tunagrahita Ditinjau dari Tingkat Pendidikan
Authors: Lazuana, Dea Virtha
Keywords: self-acceptance;mental retardation;level of education;penerimaan diri;tuna grahita;tingkat pendidikan
Issue Date: 21-Jun-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This research aims to look at difference self-acceptance mothers who have mental retardation child in terms of level of education, where the subject is the mother of the child's mental retardation in SLB-E PTP that add up to 60 people. Where 30 High School educated mothers, and 30 graduate educated mothers. In line with the existing discussion in grounding theory, then the hypothesis presented in this study stated: there is a difference self-acceptance mother who have mental retardation reviewed of the level of education. In t-test, attempts to prove the hypothesis used methods of data analysis t where based on data processing, obtained the following results: a). There is a difference between self acceptance of mothers with graduate level of education level of mothers and a significant high school education with significant p = 0.000 < 0,050. It means the difference between self acceptance of mothers with graduate level of education and mothers with High School level of education, was received. b). In general the results of the study suggested that self-acceptance mother with undergraduate education level higher than the mother's level of self acceptance of high school education. Self-acceptance mother with level of Education Bachelor's degree is its empirical mean 155.10 and self-acceptance of mothers with a High School education level of its empirical mean is 138.53, while the average value of hypothetical mean is 127.5
Description: Penelitian ini bertujuan untuk melihat perbedaan penerimaan diri ibu yang memiliki anak tunagrahita ditinjau dari tingkat pendidikan, dimana subjek penelitian adalah ibu dari anak tunagrahita di SLB-E PTP yang berjumlah 60 orang. Dimana 30 ibu berpendidikan SMA, dan 30 ibu berpendidikan Sarjana.Sejalan dengan pembahasan yang ada dalam landasan teori, maka hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini berbunyi: Ada perbedaan penerimaan diri ibu yang memiliki anak tunagrahita ditinjau dari tingkat pendidikan Dalam t-test. upaya membuktikan hipotesis tersebut, digunakan metode analisis data t dimana berdasarkan pengolahan data, diperoleh hasil-hasil sebagai berikut: a). terdapat perbedaan penerimaan diri antara ibu dengan tingkat pendidikan sarjana danibu dengan tingkat pendidikan SMA yang signifikan dengan signifikan p = 0.000 < 0,050. Artinya adanya perbedaan penerimaan diri antara ibu dengan tingkat pendidikan sarjana dan ibu dengan tingkat pendidikan SMA, dinyatakan diterima. b). Secara umum hasil penelitian ini menyatakan bahwa penerimaan diri ibu dengan tingkat pendidikan Sarjana lebih tinggi dibandingkan Penerimaan diri ibu dengan tingkat pendidikan SMA. Penerimaan diri ibu dengan tingkat pendidikan sarjana mean empiriknya adalah 155.10 dan Penerimaan diri ibu dengan tingkat pendidikan SMA mean empiriknya adalah 138.53, sedangkan nilai rata-rata hipotetiknya sebesar = 127.5
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1760
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138600090_file1.pdfCover1.48 MBAdobe PDFView/Open
138600090_file2.pdfAbstract301.63 kBAdobe PDFView/Open
138600090_file3.pdfIntroduction112.24 kBAdobe PDFView/Open
138600090_file4.pdfChapter I116.76 kBAdobe PDFView/Open
138600090_file5.pdfChapter II140.04 kBAdobe PDFView/Open
138600090_file6.pdfChapter III159.5 kBAdobe PDFView/Open
138600090_file8.pdfReference237.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.