Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17818
Title: | Evaluasi Efektifitas Kinerja Pintu Tol Terhadap Tingkat Pelayanan |
Other Titles: | Evaluation of the Effectiveness of Toll Gate Performance on Service Level |
Authors: | Sumawijaya, Andi |
metadata.dc.contributor.advisor: | Lubis, Marwan Lubis, Kamaluddin |
Keywords: | kinerja;gerbang tol;antrian;waktu pelayanan;performance;toll gate;queue;service time;fifo |
Issue Date: | 14-Oct-2020 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;148110024 |
Abstract: | Pada zaman berkembang ini transportasi yang digunakan oleh masyarakat semakin meningkat dan berkembang dengan pesat, terutama di kota besar seperti kota Medan. Oleh karena itu banyak terjadinya kemacetan yang tidak terduga dan fasilitas jalan yang kurang memadai. Maka dari itu pihak pemerintah telah menambah jalan bebas hambatan yang dikenal sebagai jalan tol. Penelitian ini berguna untuk mengetahui tingkat pelayanan, waktu pelayanan dan antrian. Penelitian ini menggunakan metode pengumpulan data yang bersangkutan dengan pengelola jalan Tol dan data lapangan serta menggunakan disiplin antrian FIFO ( First in First out). Untuk saat ini hasil kinerja pintu tol kualanamu masih bisa menampung kendaraan yang cukup banyak, dari perhitungan tersebut menggunakan waktu pelayanan dari 20 detik yang di dapatkan dari hasil survey sedangkan dari hasil dari gerbang tol kualanamu 5 detik lebih kecil dari waktu yang di perhitungkan dengan jumlah kendaraan sekitar 359 kendaraan/jam, maka dari itu gerbang tol masih dapat menampung kendaraan yang cukup banyak dengan sisa detik dari perkendaraan tersebut. In this time of development transportasion used by the public is increasing and developing rapidly, especially in big cities like Medan. Therefore there are many unexpected traffic jams and inadequate road facilities . therefore the government has added a freeway knows as atoll road . This study is useful to determine the level of service, service time and queues. This study uses data collection methods concered with the management of toll roads and field data and uses the discipline of FIFO queues ( First In Firsr Out ). For now the result of the kualanamu toll gate can still accommodate quite a lot of vehicles, from the calculation using the service time of 20 second obtained from the survey result while the result of the kualanamu toll gate 5 seconds smaller than the time calculated by the number of vehicles around 359 vehicles / hour, therefore the toll gate can still accommodate quite a lot of vehicles with the remaining seconds of the drive. |
Description: | 83 Halaman |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/17818 |
Appears in Collections: | SP - Civil Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
148110024 - Andi Sumawijaya - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 5.75 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
148110024 - Andi Sumawijaya - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I,II,III,V, Bibliography | 2.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.