Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19771
Title: Perancangan Kemasan Bubuk Kopi Arabica Dengan Menggunakan Theory Of Inventive Problem Solving (Triz) Di Ukm Poktan Saurdot Toba
Other Titles: Arabica Coffee Powder Packaging Design By Using Theory Of Inventive Problem Solving (Triz) at UKM Poktan Saurdot Toba
Authors: Sirait, Coki Remando
metadata.dc.contributor.advisor: Banjarnahor, Marali
Sutrisno
Keywords: kemasan;metode triz;digital marketing;bubuk kopi;packaging;triz method
Issue Date: 29-Mar-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198150090
Abstract: Kemasan memiliki peran penting dalam pemasaran suatau produk. Kemasan berfungsi untuk melindungi produk dan dapat memberi informasi mengenai produk. Kemasan juga dapat digunakan untuk menambah daya tarik terhadap suatu produk. Sehingga perlu dilakukannya perbaikan pada kemasan sehingga dapat memberi kesan bahwa produk tersebut bermutu atau berkualitas baik. Salah satu syarat untuk dapat bersaing ke dunia pemasaran secara digital atau digital marketing adalah kemasan yang menarik dan berkualitas, sehingga memenuhi syarat untuk dapat bersaing. Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan rancangan kemasan yang sesuai dengan keinginan konsumen dengan menggunakan metode TRIZ. TRIZ merupakan suatu metode yang dapat digunakan untuk menyelesaikan masalah dengan dasar pengalaman terdahulu dan dengan cara menghilangkan kontradiksi. Penarikan sampel ini menggunakan metode Lemeshow. Sebagai alat penelitian yang dilakukan pada populasi dan hanya 100 responden yang diambil dan diteliti. Hasil penelitian menunjukan spesifikasi kategori kemasan bubuk kopi yang terpilih adalah bentuk kemasan standing pouch dengan bahan kemasan aluminium foil, warna kemasan hitam, ukuran kemasan 15x24 cm (250 gr), warna tulisan merek kuning, penutup kemasan menggunakan ziplock, petunjuk tentang informasi produk dan terdapat gambar buah kopi yang menggambarkan produk bubuk kopi Packaging has an important role in marketing a product. Packaging serves to protect the product and can provide information regarding the product. Packaging can also be used to add to the appeal to a product. So it is necessary to improve the packaging so as to give the impression that the product is quality or qualified Good. One of the requirements to be able to compete in the world of digital marketing or digital marketing is attractive and quality packaging, so qualify to compete. This research aims to produce packaging designs according to consumer desires using the TRIZ method. TRIZ is a method that can used to solve problems on the basis of previous experience and by eliminating contradictions. This sampling uses Lemeshow method. As a research tool conducted on populations and only 100 respondents were taken and examined. The research results show The specification for the selected coffee powder packaging category is the packaging form standing pouch with aluminum foil packaging material, black packaging color, packaging size 15x24 cm (250 gr), brand color yellow, cover packaging using ziplock, instructions on product information and contained a picture of coffee fruit that depicts coffee powder products
Description: 71 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/19771
Appears in Collections:SP - Industrial Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198150090 - Coki Remando Sirait - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.31 MBAdobe PDFView/Open
198150090 - Coki Remando Sirait - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.26 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.