Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20154
Title: Analisis Penyusunan Laporan Pertanggungjawaban Keuangan pada Zeni Daerah Militer I Bukit Barisan
Other Titles: Analysis of Compilation of Financial Accountability Reports on Military Region Engineers I Bukit Barisan
Authors: Sirait, Bernard Dobeno
metadata.dc.contributor.advisor: Rasdianto
Rosmaini
Keywords: penyusunan laporan pertanggungjawaban keuangan;preparation of financial accountability reports
Issue Date: 2005
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;018330048
Abstract: Laporan pertanggung jawaban keuangan merupakan akhir dari setiap operasi perusahaan yang berlangsung selama tahun berjalan. Pemahaman akan laporan keuangan akan memudahkan untuk menyusun laporan pertanggung jawaban keuangan yang baik. Laporan pertanggung jawaban keuangan adalah hal yang penting untuk menilai hasil operasi perusahaan selama tahun operasi berjalan yang mana dapat menentukan tingkat laba pada tahun berjalan dan keinginan laba yang akan diperoleh pada tahun-tahun berikutnya. Dengan adanya laporan pertanggung jawaban keuangan pada badan atau instansi pemerintah maka dapat memudahkan pemerintah dalam menilai apakah badan atau instansi ini sudah berjalan dan bekerja sebagai mana mestinya sesuai dengan apa yang diharapkan. Banyak badan atau instansi negara yang membuat laporan pertanggung jawaban keuangan dengan sangat ringkas, yang bertujuan untuk mempermudah pemahaman maupun pengertian atas apa yang telah disusun. Sebagai mana yang diharapkan oleh pemimpin badan maupun instansi bahwa tingkat penyelewengan dapat diperkecil dan penggunaan dana dapat disalurkan dengan sebaik-baiknya. The financial accountability report is the end of every operation company in operation during the current year. Understanding of reports Financial statements will make it easier to prepare an accountability report good finances. Financial accountability reports are a thing It is important to assess the company's operating results during the current operating year which can determine the level of profit in the current year and the desired profit will be obtained in the following years. With the existence of a financial accountability report on the agency or government agencies then can facilitate the government in assessing whether this agency or agency is already running and working as it should be appropriate with what to expect. Many state agencies or agencies make financial accountability report with a very concise, which aims to facilitate understanding and understanding of what has been compiled. As which is expected by the head of the agency or agency that level fraud can be minimized and the use of funds can be channeled properly the best.
Description: 70 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20154
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
018330048 - Bernard Dobeno Sirait - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.52 MBAdobe PDFView/Open
018330048 - Bernard Dobeno Sirait - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV452.51 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.