Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20260
Title: Persepsi Mahasiswa Ilmu Komunikasi Universitas Medan Area terhadap Etika Kritik di Ruang Publik Media Sosial Instagram (Studi Kasus Akun Instagram @Medantalk)
Other Titles: The Perceptions of Communication Studies Students at the University of Medan Area on the Ethics of Criticism in Instagram Social Media Public Spaces (Case Study of Instagram Account @Medantalk)
Authors: Firman
metadata.dc.contributor.advisor: Hasibuan, Effiati Juliana
Auza, Ara
Keywords: persepsi;etika kritik;meda sosial;perception;criticism ethics;social media
Issue Date: 29-Mar-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188530020
Abstract: Penelitian ini berjudul : Persepsi Mahasiswa Ilmu Komunikasi Universitas Medan Area Terhadap Etika Kritik Di Ruang Publik Media Sosial Instagram (studi kasus akun Instagram @medantalk). Penelitian ini dilatarbelakangi oleh etika kritik yang berada di media sosial instagram. Komunikasi yang berbasis etika kini menjadi persoalan yang sangat urgent dalam penyampaian berkomentar di media sosial. Tradisi komunikasi yang sedemikian itu, di pastikan akan menimbulkan dampak negatif yang tidak terhitung dalam kehidupan nyata. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi mahasiswa Ilmu Komunikasi Universitas Medan Area terhadap etika kritik di ruang publik media sosial. Penelitian ini dilakukan di Universitas Medan Area dengan menggunakan metode deskriptif kualitatif. Teori yang di gunakan adalah S-O-R (Stimulus, Organisme, Respon). Pengumpulan data pada penelitian ini adalah dengan melakukan wawancara dan observasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa banyak kritikan netizen dalam memberikan komentar tidak memiliki etika, seharusnya ketika ingin mengkritik harus menggunakan bahasa yang sopan dan tidak membuat sakit hati dari pihak manapun. This research is entitled: Perceptions of Communication Studies Students at the University of Medan Area on the Ethics of Criticism in Instagram Social Media Public Spaces (a case study of the Instagram account @medantalk). This research is motivated by the ethics of criticism on Instagram social media. Ethics-based communication is now a very urgent issue in submitting comments on social media. Such a communication tradition, is sure to have countless negative impacts in real life. The purpose of this study was to determine the perceptions of Communication Studies students at the University of Medan Area on the ethics of criticism in public social media spaces. This research was conducted at the University of Medan Area using a qualitative descriptive method. The theory used is S-O-R (Stimulus, Organism, Response). Collecting data in this study is by conducting interviews and observations. The results of this study indicate that many netizens criticize in giving comments without ethics, when they want to criticize they should use polite language and not offend anyone.
Description: 97 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20260
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188530020 - Firman - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.42 MBAdobe PDFView/Open
188530020 - Firman - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV532.65 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.