Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21041
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLubis, Kamaluddin-
dc.contributor.authorSaputro, Patrik Dwi-
dc.date.accessioned2023-09-08T03:05:40Z-
dc.date.available2023-09-08T03:05:40Z-
dc.date.issued2023-08-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21041-
dc.description68 Halamanen_US
dc.description.abstractPembangunan jalan di Indonesia khususnya Sumatera Utara merupakan daerah yang berupayameningkatkan pembangunan di segala aspek kehidupan, salah satunya adalah fasilitas distribusi berupa jalan raya. Seiring dengan pertumbuhan penduduk, masalah distribusi barang terus menjadi agenda pembahasan di tingkat nasional dan daerah, dan jarang dijadikan objek penelitian bagi mahasiswa sarjana. Untuk menganalisis pengaruh volume kendaraan pada jalan yang dibuat dengan metode rigid menggunakan metoderegresi untuk mengetahui tingkat kerusakan jalan yang diakibatkan oleh kendaraan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh volume kendaraan terhadap tingkatkerusakan jalan. Data ini diperoleh dari Dinas Bina Marga Kota Medan. Data yang dibutuhkan antara lain panjang dan lebar jalan, jumlah ruas, median, jumlah lajur jalan dan kelengkapannya. Penelitian ini di lakukan pada jalan Yos sudarso dari simpang platina satuyang merupakan jalan perkerasan rigid sehingga dijadikan objek penelitia ini. Terdapat model hubungan antara Kendaraan Ringan dan Kendaraan Berat yang berpengaruh terhadap Kerusakan Jalan Pada Pekerasan Rigid sebesar 99.6% sedangkan 0.6% dipengaruhi oleh variable lain. Semakin tinggi volume kendaraan maka semakin tinggi tingkat kerusakan jalan yang terjadi maka diperlukan permeliharaan secara berkala untuk mengurangi tingkat kerusakan jalan yang terjadi. Road construction in Indonesia, especially North Sumatra, is an area that seeks to improve development in all aspects of life, one of which is distribution facilities in the form of roads. Along with population growth, the issue of distribution of goods continues to be on the agenda for discussion at the national and regional levels, and is rarely used as an object of research for undergraduate students. To analyze the effect of vehicle volume on roads made using the rigid method, the regression method is used to determine the level of road damage caused by vehicles. This study aims to determine the effect of vehicle volume on the level of road damage. This data was obtained from the Medan City Highways Service. The data needed includes the length and width of the road, the number of sections, the median, the number of lanes and the accessories. This research was conducted on the Yos Sudarso road from the Platinum intersection to the Office intersection which is a rigid pavement road so that it was used as the object of this research. There is a relationship model between Light Vehicles and Heavy Vehicles which affects Road Damage on Rigid Pavement by 99.6% while 0.6% is influenced by other variables. The higher the volume of vehicles, the higher the level of road damage that occurs, so periodic maintenance is needed to reduce the level of road damage that occurs.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;178110037-
dc.subjectvolumeen_US
dc.subjectkendaranen_US
dc.subjectkerusakan jalanen_US
dc.subjectvehicleen_US
dc.subjectroaddamageen_US
dc.titleKajian Tingkat Kerusakan Perkerasan Rigid di Jalan Yos Sudarso Simpung Platina Ien_US
dc.title.alternativeStudy of Damage Level of Rigid Pavement on Jalan Yos Sudarso Simpung Platina Ien_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178110037 - Patrik Dwi Saputro Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.3 MBAdobe PDFView/Open
178110037 - Patrik Dwi Saputro Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV235.14 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.