Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21865
Title: Pengaruh Persepsi Harga Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada I Am Geprek Bensu Jl. Setia Budi
Other Titles: The Influence of Price Perception and Brand Image on Consumer Purchasing Decisions at I Am Geprek Bensu Jl. Loyal Budi
Authors: Siregar, Silvani
metadata.dc.contributor.advisor: Sabrina, Hesti
Keywords: Price perception;Brand Image;Purchasing Decisions;Persepsi Harga;Citra Merek;Keputusan Pembelian
Issue Date: 4-Sep-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198320066
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Persepsi Harga dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada I Am Geprek Bensu Jl. Setia Budi. Metode penelitian yang digunakan pada penelitian ialah kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini yaitu 900 pelanggan, rata rata perharinya adalah 15 orang. Dan sampel dalam penelitian ini sebanyak 90 responden pembeli pada I Am Geprek Bensu Jl. Setia Budi. Teknik yang digunakan peneliti untuk pengumpulan data adalah dengan metode survey menggunakan media angket (kuesioner). Analisis data yang digunakan pada penelitian ini adalah Uji validitas, Uji reabilitas , Uji normalitas, Uji multikolinearitas, Uji heteroskedastisitas, Uji analisis regresi linear berganda, Uji t, uji f, dan uji R2. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Persepsi Harga berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian. Citra Merek berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan pembelian. This research was conducted with the aim of knowing the effect of Price Perception and Brand Image on consumer purchasing at I Am Geprek Bensu Setia Budi Street. The research method used in this research is quantitative. The population in this study is 900 customers, the average per day is 15 people. And the sample in this study was 90 respondents buyer at I Am Geprek Bensu Setia Budi Street. The technique used by researchers to collect data is a survey method using questionnaire media (questionnaire). Data analysis used in this study was validity test, reliability test, normality test, multicollinearity test, heteroscedasticity test, multiple linear regression analysis test, t test, f test, and R2 test. The results showed that the influence of price perception has a positive and significant effect on purchasing decisions. Brand Image has a positive and significant effect on purchasing decisions.
Description: 101 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21865
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198320066 - Silvani Siregar - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV487.07 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
198320066 - Silvani Siregar - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.