Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22077
Title: Pengaruh Segmentasi Pasar dan Kepercayaan Konsumen terhadap Minat Beli Konsumen Produk Laptop Hp di Primajaya Technology Medan
Other Titles: The Influence of Market Segmentation and Consumer Trust on Consumer Purchase Interest in HP Laptop Products at Primajaya Technology Medan
Authors: Simanjuntak, Victor Rony Paulus
metadata.dc.contributor.advisor: Sabrina, Hesti
Keywords: segmentasi pasar;kepercayaan konsumen;minat beli;market segmentation;consumer confidence;buying interest
Issue Date: 20-Sep-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178320379
Abstract: Segmentasi pasar dan kepercayaan konsumen adalah dua variabel yang sangat penting saat ingin memasarkan produk yang kita punya. Jika kedua hal ini tidak dapat dimaksimalkan, maka akan berpengaruh terhadap penjualan produk tersebut. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana pengaruh dari kedua variabel ini terhadap minat beli konsumen di Primajaya Technology Medan. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif. Sampel dalam penelitian ini adalah konsumen Primajaya Technology yang berjumlah 100 orang dengan teknik pengambilan sampel Non-Probability Sampling yaitu teknik Sampling Jenuh. Teknik pengambilan data yang digunakan adalah dengan penyebaran kuesioner. Teknik analisis data yang digunakan adalah analisis deskriptif dan analisis regresi linear berganda. Data yang terkumpul diolah menggunakan program komputer SPSS for windows. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara parsial segmentasi pasar dan kepercayaan konsumen berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli konsumen di Primajaya Technology Medan. Dan juga secara serempak kedua variabel segmentasi pasar dan kepercayaan konsumen berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli konsumen di Primajaya Technology Medan. Market segmentation and consumer trust are two very important variables when we want to market our products. If these two things cannot be maximized, it will affect the sales of these products. The purpose of this study is to find out how the influence of these two variables on consumer buying interest in Primajaya Technology Medan. This study uses a quantitative research method. The sample of this research is the consumers of Primajaya Technology Medan, totaling 100 people with a Non-Probability Sampling technique, Sampling Jenuh technique. The data collection technique used is by distributing questionnaires. The data analysis technique used is descriptive analysis and multiple linear regression analysis. The collected data was processed using the SPSS for windows version 25 computer program. The results showed that partially market segmentation and consumer confidence had a positive and significant effect on consumer buying interest at Primajaya Technology Medan. And also simultaneously the two variables of market segmentation and consumer trust have a positive and significant effect on consumer buying interest at Primajaya Technology Medan.
Description: 86 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22077
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178320379 - Victor Rony Paulus Simanjuntak - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.58 MBAdobe PDFView/Open
178320379 - Victor Rony Paulus Simanjuntak - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV566.01 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.