Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22659
Title: Perancangan Kemasan Keripik Singkong dengan Metode Geneva Emotional Wheel (Gew) (Studi Kasus: UKM Keripik Singkong)
Other Titles: The Redesign of Kassava Chips Packaging Using the Geneva Emotional Wheel (GEW) Method (Case Sudy: Cassava Chips SME)
Authors: Raja, Anggiat Hamonangan Lumban
metadata.dc.contributor.advisor: Haniza
Keywords: geneva emotional wheel;kemasan keripik singkong;tutup kemasan;bentuk kemasan;label kemasan;cassava chips pacaking;packaging lid;packaging shape;packaging label
Issue Date: 29-Sep-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188150034
Abstract: Kemasan digunakan oleh Keripik Singkong Cap Fadda adalah kemasan transparan polos, Kemasan yang seperti ini sudah sangat umum digunakan sehingga Keripik Singkong cap Fadda terlihat biasa dan tidak memiliki perbedaan dengan kerupuk lainnya Merancangan kemasan dengan mempertimbangkan emosi responden terhadap kemasan dengan metode Geneva Emotional Wheel.Menentukan tingkat kepentingan masing item yang mempengaruhi selera konsumen. Menghasikan spesifikasi kategori kemasan Geneva Emotional Wheel (GEW)bagian tutup kemasan mengalami kenaikan emosi positif yang semula 1,50 menjadi 3,62,emosi negatif mengalami penurunan yang semula 3,53 menjadi 1,35. bagian bentuk kemasan mengalami kenaikan emosi positif yang semula 1,51 menjadi 3,61,emosi negatif mengalami penurunan yang semula 3,52 menjadi 1,32. bagian label kemasan mengalami kenaikan emosi positif yang semula 1,54 menjadi 3,60.emosi negatif mengalami penurunan yang semula 3,52 menjadi 1,33. Berdasarkan dari hasil penelitian pada kemasan Keripik Singkong Cap Fadda Emotion Wheel didapatkan perbedaan hasil emosi pada kemasan anatara sebelum dan sesudah dilakukannya perancangan. Emosi pada kemasan sebelum dilakukannya perancangan didapatkan dari semua Output nilai 1,52 pada emosi positif dan 3,52 pada emosi negatif. Sedangkan emosi pada kemasan setelah dilakukannya perancangan yaitu 3,61 pada emosi positif dan 1,33 pada emosi negatif. The packaging used by Cap Fadda Cassava Chips is transparent packaging plain, packaging like this is very commonly used so that chips Fadda cap cassava looks ordinary and has no difference from crackers others Design packaging taking into account respondents' emotions towards packaging using the Geneva Emotional Wheel method. Determining the level the importance of each item that influences consumer tastes. Earning Geneva Emotional Wheel (GEW) packaging category specifications for lid section packaging experienced an increase in positive emotions from 1.50 to 3.62, emotions negative has decreased from 3.53 to 1.35. shape part packaging experienced an increase in positive emotions from 1.51 to 3.61, emotions negative decreased from 3.52 to 1.32. label section packaging experienced an increase in positive emotions from 1.54 to 3.60.emotions negative decreased from 3.52 to 1.33. Based on research results on the packaging of Cap Fadda Emotion Wheel Cassava Chips There were differences in emotional results on the packaging between before and after planning is carried out. Emotions on the packaging before doing it The design obtained from all outputs was a value of 1.52 for positive emotions and 3.52 on negative emotions. Meanwhile, the emotions on the packaging after doing it design, namely 3.61 for positive emotions and 1.33 for negative emotions.
Description: 50 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22659
Appears in Collections:SP - Industrial Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188150034 - Anggiat Hamonangan Lumban Raja - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.96 MBAdobe PDFView/Open
188150034 - Anggiat Hamonangan Lumban Raja - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV471.96 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.