Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22912
Title: Pengaruh Biaya Pemasaran Terhadap Peningkatan Volume Penjualan pada PT. Alfa Star Indonesia (Kia Motors) Medan
Other Titles: The Effect of Marketing Costs on Increases Sales Volume at PT. Alfa Star Indonesia (Kia Motors) Medan
Authors: Rambe, Muhammad Ikbal
metadata.dc.contributor.advisor: Tambunan, Sari Bulan
Keywords: biaya pemasaran;volume penjualan;marketing costs;sales volume
Issue Date: Jun-2015
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;118330116
Abstract: Biaya pemasaran adalah semua biaya yang terjadi sejak perumusan selesai dibangun sampai dengan perumusan tersebut diubah kembali dalam bentuk uang tunai. Adanya biaya-biaya ini akan menambah biaya yang telah dikeluarkan dalam memproduksi mobil. PT Alfa Star Indonesiam (KIA MOTORS) Medan, Mobil yang diproduksi terdiri dari berbagai jenis dan bentuk yang sesuai dengan kebutuhan konsumen akan sarana transportasi yang layak dengan berbagai fasilitas yang diberikan. Hal ini memerlukan keija keras dari manajer perusahaan untuk mengembangkan mobilnya agar mendapatkan tempat di pasaran. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendapatkan bukti nyata tentang pengaruh biaya pemasaran untuk mendapatkan pesanan terhadap peningkatan penjualan di PT Alfa Star Indonesia (KIA MOTORS) Medan. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah data biaya pemasaran dan volume penjualan PT Alfa Star Indonesia (KIA MOTORS) Medan dari tahun 2013 per bulan. Jenis data yang digunakan adalah data kualitatif, sedangkan sumber data berasal dari data primer dan sekunder. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah wawancara dan studi dokumentasi. Sedangkan untuk menganalisis data yang telah dikumpulkan digunakan teknik analisis-analisis regresi linier sederhana dengan mengumpulkan SPSS for windows 15. Marketing costs are all costs that occur from the time the product is completed until the product is converted back into cash. These costs will add to the costs incurred in producing the car. PT Alfa Star Indonesiam (KIA MOTORS) Medan, the cars produced consist of various types and shapes that suit consumer needs for adequate transportation facilities with various facilities provided. This requires hard work from company managers to develop their cars in order to gain a place in the market. The aim of this research is to obtain real evidence about the influence of marketing costs to obtain orders on increasing sales at PT Alfa Star Indonesia (KIA MOTORS) Medan. The sample used in this research is data on marketing costs and sales volume of PT Alfa Star Indonesia (KIA MOTORS) Medan from 2013 per month. The data type used is qualitative data, while the data sources come from primary and secondary data. The data collection techniques used in this research were interviews and documentation studies. Meanwhile, to analyze the data that has been collected, simple linear regression analysis techniques are used by collecting SPSS for Windows 15.
Description: 51 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22912
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
118330116 - Muhammad Ikbal Rambe Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.68 MBAdobe PDFView/Open
118330116 - Muhammad Ikbal Rambe Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.83 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.