Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22940
Title: Pengaruh Persepsi Konsumen Terhadap Keputusanpembelian Sepatu Merek Converse (Studi Kasuspada Siswa-Siswi Sma Negeri2 Mandau)
Other Titles: The Influence of Consumer Perceptions on Brand Shoe Purchase Decisions Converse (Case Study On State High School Students 2 Mandau)
Authors: Situmorang, Harlae Pardamean
metadata.dc.contributor.advisor: Syahriandy
Keywords: Perception;Purchase Decision and Converse All Products Star;Persepsi;Keputusan Pembelian Produk Converse AllStar
Issue Date: 11-Sep-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198320046
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui persepsi harga berpengaruh terhadap keputusan pembelian siswa SMA Negeri 2 Mandau pada sepatu produk Converse All Star, pengaruh lokasi terhadap keputusan pembelian siswa SMA Negeri 2 Mandau pada sepatu produk Converse All Star, mengetahui Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Persepsi Konsumen Terhadap Pembelian Sepatu Merk Converse (studi kasus pada siswa siswi SMA Negeri 2 Mandau). Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan Teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling, dengan jumlah sampel sebanyak 100 orang. Teknik pengambilan data dalam penelitian ini dilakukan dengan cara menyebarkan kuesioner yang pengukuranya dengan skala likert dan diolah secara statistic menggunakan analisis regresi linear berganda dan pengujian hipotesis dengan uji t, uji F dan koefisien determinasi (R2) yang sebelumnya data telah diuji menggunakan uji validitas, uji reabilitas dan uji asumsi klasik. Pengolahan data menggunakan program SPSS for windows 22.0.Hasil penelitian ini adalah terdapat perpengaruh Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pesrepsi terhadap keputusan pembelian siswa SMA Negeri 2 Mandau pada sepatu produk Converse All Star. Citra Merek memiliki pengaruh terhadap Keputusan Pembelian, dan terdapat perpengaruh lokasi terhadap keputusan pembelian siswa SMA Negeri 2 Mandau pada sepatu produk Converse All Star. Hal ini terlihat dari nilai F hitung > F tabel (78,13 > 2,70) dengan nilai signifikan 0.000 > 0,05. Uji koefisien determinasi menunjukkan nilai sebesar 0,585 yang berarti bahwa Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pesrepsi terhadap keputusan pembelian 58,5% sedangkan sisanya dipengaruhi oleh variabel lain diluar penelitian ini. This study aims to determine whether price perceptions influence the purchasing decisions of SMA Negeri 2 Mandau students on Converse All Star shoes, the effect of location on purchasing decisions of SMA Negeri 2 Mandau students on shoes from Converse All Star products, determine the factors that influence consumer perceptions of Purchase of Converse Brand Shoes (a case study on students of SMA Negeri 2 Mandau). This study used a quantitative method with a sampling technique using purposive sampling, with a total sample of 100 people. The data collection technique in this study was carried out by distributing questionnaires which were measured using a Likert scale and statistically processed using multiple linear regression analysis and hypothesis testing with the t test, F test and the coefficient of determination (R2). reliability and classical assumption test. Data processing uses the SPSS for windows 22.0 program.The results of this study are that there are factors that influence perceptions of the purchasing decisions of SMA Negeri 2 Mandau students on Converse All Star shoes. Brand Image has an influence on Purchasing Decisions, and there is an influence of location on the purchasing decision of SMA Negeri 2 Mandau students on Converse All Star product shoes. This can be seen from the F count > F table (78.13 > 2.70) with a significant value of 0.000 > 0.05. The coefficient of determination test shows a value of 0.585 which means that the factors that influence perceptions of purchasing decisions are 58.5% while the rest are influenced by other variables outside this study.
Description: 83 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22940
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198320046 - Harlae Pardamean Situmorang - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV432.76 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
198320046 - Harlae Pardamean Situmorang - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.