Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23006
Title: Sistem Penilaian Prestasi Kerja terhadap Produktivitas Kerja Karyawan pada PT.PLN (Persero) Pikitring Sumut dan Aceh di Medan
Other Titles: Work Performance Evaluation System for Employee Work Productivity at PT. PLN (Persero) Pikitring North Sumatra and Aceh in Medan
Authors: Poniran
metadata.dc.contributor.advisor: Hardy, Jhon
Keywords: prestasi kerja;produktivitas kerja;work performance;work productivity
Issue Date: Dec-2005
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;
Abstract: Sistem Penilaian Prestasi Kerja pada suatu Perusahaan / Organisasi sangat penting dilakukan guna mendukung keberhasilan perusahaan dalam meningkatkan produktivitasnya. Sedangkan Produktivitas itu merupakan tolak ukur pencapaian hasil usaha dengan membandingkan nilai hasil yang dicapai dan nilai semua bahan dan upaya yang digunakan untuk mencapai hasil tersebut. Nilai hasil yang dicapai disebut luaran atau output sedangkan nilai yang digunakan dinamakan masukan atau input. Dalam rangka pencapai sasaran dan tujuan suatu Perusahaan I Organisasi diperlukan manajemen kinerja yang baik dengan melakukan peningkatan kinerja perusahaan dan kinerja individu, karena kinerja perusahaan merupakan tingkat pencapaian hasil dalam rangka mewujudkan tujuan perusahaan dala:n waktu tertentu dan dipengaruhi oleh 3 faktor yaitu 1. Dukungan organisasi 2. Kemampuan Manajemen dan 3. Kinerja setiap orang yang bekerja diperusahaan tersebut. The Job Performance Appraisal System in a Company /Organization is very important carried out to support the company's success in increasing its productivity. Meanwhile, productivity is a benchmark for achieving business results by comparing the value of the results achieved and the value of all materials and efforts used to achieve these results. The resulting value achieved is called output or output while the value used is called input. In order to achieve the goals and objectives of a Company I Organization, good performance management is needed by improving company performance and individual performance, because company performance is the level of achievement of results in order to realize company goals within a certain time and is influenced by 3 factors, namely 1 Organizational support 2. Management capabilities and 3. Performance of everyone who works in the company.
Description: 51 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23006
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
028320154 - Poniran Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.11 MBAdobe PDFView/Open
028320154 - Poniran Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV403.3 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.