Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23155
Title: Analisis Efektifitas Penerimaan Pajak Reklame pada Dinas Pertamanan Kota Medan
Other Titles: Analysis of the Effectiveness of Advertisement Tax Revenue at the Medan City Parks Service
Authors: Raftika, Meutia
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, Retnawati
Keywords: pajak reklamen;dinas pertamanan;kota medan
Issue Date: 2012
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;088330244
Abstract: Pendapatan Asli Daerah (PAD) sebagai salah satu sumber pendapatan daerah mempunyai peranan penting dalam pembangunan. Oleh karena itu, pemerintah daerah meningkatkan penerimaan melalui sektor pajak daerah sebagai sumber yang potensial, khusususnya pajak rekame. Pajak reklame adalah pajak atas penyelenggaraan reklame. Penelitian ini bertujuan untuk melihat apakah penerimaan pajak reklame pada dinas pertamanan Kota Medan sudah efektif. Sumber data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data sekunder. Populasi dalam penelitian ini adalah data penerimaan pajak reklame sejak. dikeluarkannya perda Kota Medan tentang pajak reklame, yang menjadi sampei daiam peneiitian ini adaiah data penerimaan pajak reklame di Kota Medan periode tahun 2008 sampai dengan 2011. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan menyajikan data historis perkembangan penerimaan pajak reklame, dilakukan penghitungan tingkat efektifitas pemungutan pajak reklame. Setelah data diolah, maka diperoleh hasil yaitu bahwa tingkat efektifitas penerimaan pajak dari tahun 2008-2009 adalah sangat efektif yaitu berada diatas 100%. Sedangkan pada tahun 2010-2011 mengalami penurunan yang cukup signifikan, yaitu 80%-55%. Hal ini berbanding terbalik dengan besaran jumlah realisasi penerimaan pajak reklame yang diterima tiap tahunnya yang selalu mengalami kenaikan. Dengan demikian pihak pemerintah dikira perlu meningkatkan upaya-upaya yang bertujuan meningkatkan efektifitas penerimaan pajak reklame dalam rangka meningkatkan pendapatan daerah Kota Medan. Original Regional Income (PAD) as a source of regional income has an important role in development. Therefore, local governments increase revenue through the regional tax sector as a potential source, especially recording tax. Advertisement tax is a tax on carrying out advertisements. This research aims to see whether advertising tax revenue at the Medan City parks department is effective. The data source used in this research is secondary data. The population in this study is advertising tax revenue data since. the issuance of the Medan City regional regulation on advertisement tax, which is used in this research is data on advertisement tax revenues in Medan City for the period 2008 to 2011. The research method used is a descriptive method by presenting historical data on the development of advertisement tax revenues, calculating the level of effectiveness of collection. advertisement tax. After the data was processed, the results obtained were that the level of effectiveness of tax revenue from 2008-2009 was very effective, namely above 100%. Meanwhile, in 2010-2011 there was a significant decline, namely 80% -55%. This is inversely proportional to the amount of realized advertising tax revenue received each year, which always increases. Thus, it is felt that the government needs to increase efforts aimed at increasing the effectiveness of advertising tax revenue in order to increase regional income in the city of Medan.
Description: 46 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23155
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
088330244 - Meutia Raftika Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography8.14 MBAdobe PDFView/Open
088330244 - Meutia Raftika Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.99 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.