Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23724
Title: Pengaruh Penjualan Terhadap Likuiditas PT. Sang Hyang Seri (Persero) Tanjung Morawa
Other Titles: The Effect of Sales on PT's Liquidity. Sang Hyang Seri (Persero) Tanjung Morawa
Authors: Marbun, Darryanto
metadata.dc.contributor.advisor: Arifin, Akhmad
Keywords: penjualan;likuiditas
Issue Date: Nov-2007
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;018330126
Abstract: Setiap perusahaan besar ataupun kecil pada umumnya mempunyai tujuan utama yaitu memperoleh laba yang optimal. Untuk mencapai hal tersebut maka penjualan harus ditingkatkan demi kelancaran operasioanl perusahaan. Untuk mendorong pertumbuhan penjualan maka salah satu kebijakan produsen dalam menjual barang dagangannya dengan cara kredit. Selain tmtuk meningkatkan jumlah penjualan, penjualan kredit ini juga bertujuan untuk menarik minat konsumen untuk membeli produk yang di tawarkan. Every company, large or small, generally has the main goal, namely obtaining optimal profits. To achieve this, sales must be increased for the smooth running of the company's operations. To encourage sales growth, one of the producers' policies is to sell their merchandise on credit. Apart from increasing the number sales, credit sales also aim to attract consumer interest to buy the products offered.
Description: 71 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23724
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
018330126 - Darryanto Marbun Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography9.99 MBAdobe PDFView/Open
018330126 - Darryanto Marbun Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV5.59 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.