Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27729
Title: Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Menarik Minat Konsumen Di Bengkel Cv. Rizqya Auto Service Medan
Other Titles: Marketing Communication Strategies to Attract Consumer Interest at CV. Rizqya Auto Service Medan
Authors: Dhani, Ryan Fitrah
metadata.dc.contributor.advisor: Andary, Ria Wuri
Keywords: Marketing Communication Strategy;Consumer Interest;aidas;Strategi Komunikasi Pemasaran;Minat Konsumen
Issue Date: Aug-2024
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;208530114
Abstract: Strategi Komunikasi pemasaran untuk menarik minat konsumen, karena pada umumnya untuk menarik minat konsumen diperlukan strategi pemasaran yang tepat dari segi produk, harga, promosi dan lokasi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi pemasaran apa yang digunakan oleh bengkel Rizqya Auto Service untuk menarik minat konsumen. Jenis penelitian ini adalah kualitatif deskriptif dan teknik pengambilan datanya melalui wawancara, observasi dan dokumentasi. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa ada 4 strategi pemasaran yang digunakan oleh bengkel Rizqya Auto Service yaitu Produk atau Pelayanan yang jujur dan berkualitas, harga yang sangat terjangkau untuk kalangan menengah ke atas dan menengah ke bawah, cara promosinya melalui mulut ke mulut dan Instagram, memiliki tempat yang mudah dijangkau dan sangat strategis. Marketing communication strategies aimed to attract consumer interest, because in general, to attract consumer interest, appropriate marketing strategies are needed in terms of product, price, promotion, and location. This research aimed to find out what marketing strategies were used by Rizqya Auto Service workshop to attract consumer interest. This research used descriptive qualitative method, and the data collection techniques were interviews, observations, and documentation. The results of this research showed that there were four marketing strategies used by Rizqya Auto Service workshop, namely honest and quality products or services, very affordable prices for the upper-middle and lower-middle classes, promotion through word of mouth and Instagram, and a place that was easily accessible and very strategic.
Description: 64 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27729
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
208530114 - Ryan Fitrah Dhani - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV735.14 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
208530114 - Ryan Fitrah Dhani - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.