Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/830
Title: Pengaruh Harga dan Kualitas Produk terhadap Kepuasan Pelanggan smartphone Blackberry pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Medan Area
Authors: Surbakti, Muhammad Rizal
Issue Date: Mar-2016
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine: 1) The effect of price on customer satisfaction of Blackberry Smartphone. 2) The effect of product quality on customer satisfaction of Blackberry Smartphone. 3) The effects of the price and quality of products simultaneously on on customer satisfaction of Blackberry Smartphone. This research type is associative causal research. The population in this research are the students from Economics Faculty in Medan Area University who are actively using Blackberry smartphone. Sampling technique is taken by using purposive sampling. The research data derived from primary data and data collecting process is taken from interviews. The results show that as partial, price variable has positive and significant effect on customer satisfaction variable with the value of price variable (tcount > t table), while for product quality variable has negative and not significant on the customer satisfaction variable with the value of quality product (tcount < t table). Simultaneously, price variable and product quality variable have positive and significant effect on customer satisfaction with the value (F count> F table).
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui :1) Pengaruh harga terhadap kepuasan pelanggan smartphone Blackberry. 2) Pengaruh kualitas produk terhadap kepuasan pelanggan smartphone Blackberry. 3) Pengaruh harga dan kualitas produk secara simultan terhadap kepuasan pelanggan smartphone Blackberry. Jenis pada penelitian ini adalah penelitian asosiatif kausal. Populasi pada penelitian ini adalah mahasiswa-mahasiswi Fakultas Ekonomi Universitas Medan Area yang aktif dan menggunakan smartphone Blackberry. Teknik pengambilan sampel menggunakan teknik purposive sampling. Data penelitian bersumber dari data primer dan proses pengumpulan data menggunakan interview atau wawancara. Hasil penelitian yang diperoleh yaitu secara parsial variabel harga berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel kepuasan pelanggan dengan nilai variabel harga yaitu (thitung > ttabel), sedangkan untuk variabel kualitas produk berpengaruh negatif dan tidak signifikan terhadap variabel kepuasan pelanggan dengan nilai variabel kualitas produk yaitu (thitung < ttabel). Secara simultan variabel harga dan kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap kepuasan pelanggan dengan nilai (Fhitung > Ftabel).
URI: http://hdl.handle.net/123456789/830
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128320105_file1.pdfCover136.67 kBAdobe PDFView/Open
128320105_file2.pdfAbstract324.4 kBAdobe PDFView/Open
128320105_file3.pdfIntroduction310.64 kBAdobe PDFView/Open
128320105_file4.pdfChapter I303.58 kBAdobe PDFView/Open
128320105_file5.pdfChapter II340.52 kBAdobe PDFView/Open
128320105_file6.pdfChapter III457.86 kBAdobe PDFView/Open
128320105_file8.pdfReference839.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.