Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9131
Title: Hubungan Kepuasan Pelanggan dengan Loyalitas Pelanggan pada brand H&M di kota Medan
Authors: Sihombing, Febridanti Chairunnisa
metadata.dc.contributor.advisor: Munir, Abdul
Dewi, Salamiah Sari
Keywords: customer satisfaction, customer loyalty;kepuasan pelanggan, loyalitas pelanggan
Issue Date: 8-May-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This research is to know the relationship of customer satisfaction with customer loyalty on H&M brand in Medan city. The research subjects are H&M brand customers among Psychology students of Medan Area University. Sampling technique in this research is using Proportional Sampling Technique. Scale used in this study using Likert scale where the scale is translated into based on 2 variables, namely Satisfaction Scale and Loyalty Scale. The analytical method used by using SPSS version 16.00. The result of this research is calculation of Product Moment Correlation result, which is a significant positive relationship between customer satisfaction with customer loyalty to H&M brand, with (Rxy = 0,275; p = 0,002 <0,050). From the results of this correlation, it can apply the hypothesis that states in this study, that the better the customer satisfaction then as if the higher customer loyalty. To know from the above relationship = 0.303, this shows consumer loyalty based on customer satisfaction of 30.3%. Thereby rewarding customers to improve customer loyalty.
Description: Penelitian ini untuk mengetahui hubungan kepuasan pelanggan dengan loyalitas pelanggan pada merek H&M di kota Medan. Subjek penelitiannya adalah pelanggan merek H&M kalangan mahasiswa Psikologi Universitas Medan Area. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini adalah menggunakan Teknik Proporsional Sampling. Skala yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan skala Likert dimana skala tersebut dijabarkan menjadi berdasarkan 2 variabel, yaitu Skala Kepuasan dan Skala Loyalitas. Metode analisis yang digunakan dengan menggunakan SPSS versi 16.00.Hasil penelitian ini berupa perhitungan hasil Korelasi Product Moment, yaitu hubungan positif yang signifikan antara kepuasan pelanggan dengan loyalitas pelanggan terhadap merek H&M, dengan (Rxy = 0,275; p = 0,002 <0,050 ). Dari hasil kolerasi ini, maka dapat berlaku hipotesis yang menyatakan dalam penelitian ini, yaitu semakin baik kepuasan pelanggan maka seakan semakin tinggi loyalitas pelanggan. Untuk mengetahui dari hubungan di atas = 0,303, hal ini menunjukkan loyalitas konsumen berdasarkan kepuasan konsumen sebesar 30,3%. Dengan demikian memberikan penghargaan kepada pelanggan untuk meningkatkan loyalitas pelanggan.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9131
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Febridanti Chairunnisa Sihombing.pdfFulltext2.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.