Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20470
Title: | Hubungan antara Kepercayaan Diri dengan Prokrastinasi Akademik Mahasiswa |
Other Titles: | Relationship between Self Confidence and Student Academic Procrastination |
Authors: | Rahmaddani |
metadata.dc.contributor.advisor: | Minauli, Irna Azis, Azhar |
Keywords: | prokrasinasi akademik;kepercayaan diri;academic procrastination;confidence |
Issue Date: | 16-Apr-2014 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;088600004 |
Abstract: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kepercayaan diri dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini adalah ada hubungan negatif antara kepercayaan diri dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Subjek penelitian yang diambil sejumlah 150 mahasiswa. Teknik pengambilan sampel adalah icidental sampling. Alat ukur yang digunakan adalah skala kepercayaan diri yang terdiri dari 38 butir dan skala prokrastinasi 37 butir. pengolahan data penelitian ini dengan menggunakan teknik korelasi product moment dari Pearson. Hasil penelitian menunjukkan adanya korelasi sebesar -0,535 dengan p < 0,01, hal ini berarti ada korelasi negatif yang signifikan antara kepercayaan diri dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Hal ini berarti semakin rendah kepercayaan diri semakin tinggi prokrastinasi akademik. Adapun koefisien determinasi dari korelasi tersebut adalah sebesar R2= 0,286 artinya kepercayaan diri memberikan sumbangan efektif terhadap prokrastinasi akademik sebesar 28,6% sedangkan sisanya (71,4%) ditentukan oleh variabel lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini. This study aims to determine the relationship between self-confidence with student academic procrastination. The hypothesis proposed in the research this is a negative relationship between self-confidence and procrastination student academic. The research subjects taken were 150 students. The sampling technique is incidental sampling. Measuring tool used is a self-confidence scale consisting of 38 items and a procrastination scale of 37 grain. Processing of this research data using product correlation techniques moment from Pearson. The results showed a correlation of -0.535 with p <0.01, this means that there is a significant negative correlation between confidence with student academic procrastination. This means more the lower the self-confidence the higher the academic procrastination. As for the coefficients the determination of this correlation is R2 = 0.286, meaning self-confidence make an effective contribution to academic procrastination of 28.6% while the rest (71.4%) is determined by other variables not examined in this research. |
Description: | 71 Halaman |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20470 |
Appears in Collections: | SP - Psychology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
088600004 - Rahmaddani - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography | 4.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
088600004 - Rahmaddani - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 1.67 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.