Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23510
Title: Peranan Struktur Organisasi terhadap Efektifitas Kerja pada PT. PLN (Persero) Wilayah Sumatera Utara Cabang Binjai
Other Titles: The Role of Organizational Structure on Work Effectiveness at PT. PLN (Persero) North Sumatra Region Binjai Branch
Authors: Rahmadani
metadata.dc.contributor.advisor: Miftahuddin
Syahrial, Hery
Keywords: struktur organisasi;efektifitas kerja;organizational structure;work effectiveness
Issue Date: 16-Jun-2005
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;018320008
Abstract: Struktur organisasi merupakan kerangka dan susunan penvujudan pola tetap hubungan-hubungan diantara fungsi-fungsi, bagian-bagian atau posisi maupun orang-orang yang menunjukkan kedudukan dan tujuan yang berbeda-beda dalam suatu orgarnisasi. Sedangkan efektifitas kerja merupakan kemampuan untuk memilih tujuan yang tepat atau peralatan yang tepat untuk pencapaian tujuan yang telah clitetapkan. Dari penelitian yang dilakukan pada PT. PLN (PERSERO) Wilayah Sumatera Utara Cabang Binjai terlihat bahwa struktur organisasi yang disusun oleh perusahaan sudah cukup baik, dimana pelimpahan tugas dan wewenang sudah berdasarkan spesial isasi dan tanggung jawab yang jelas. Demikian halnya terhadap efektivitas kerja karyawan di perusahaan dapat berjalan dengan cukup baik sehingga dapat lebih mudah untuk mencapai tujuan yang telah ditetapkan perusahaan. Agar tercapainya efektifitas kerja karyawan yang efektif dan efisien, perusahaan mclakukan disiplin dan menjunjung tinggi peraturan yang telah disusun dan diberlakukan bagi seluruh karyawan diantaranya : a. Pengawasanjam kerja. b. Pertcmuan antara pimpinan dan bawahan. c. Ancaman hukuman bagi yang melanggar disiplin kerja. d. Kerjasama antar bagian. Organizational structure is a framework and arrangement for realizing fixed patterns relationships between functions, parts or positions and people which shows different positions and goals in a situation organization. Meanwhile, work effectiveness is the ability to choose goals the right equipment or the right equipment to achieve the goals that have been set. From research conducted at PT. PLN (PERSERO) Sumatra Region North Binjai Branch shows that the organizational structure prepared by the company is good enough, where the delegation of duties and authority is based clear specialization and responsibilities. Likewise with effectiveness The work of employees in the company can run well enough so that it can be more easy to achieve the goals set by the company. In order to achieve effective and efficient employee work effectiveness, The company is disciplined and upholds the regulations that have been prepared and applies to all employees including: a. Supervision of working hours. b. Meeting between leaders and subordinates. c. Threat of punishment for those who violate work discipline. d. Collaboration between departments.
Description: 63 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23510
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
018320008 - Rahmadani - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography14.4 MBAdobe PDFView/Open
018320008 - Rahmadani - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.35 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.