Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/895
Title: Hubungan Kreativitas dan Motivasi Berprestasi Dengan Self-Regulated Pada Siswa MTsN Stabat
Authors: Elfidayanti
Keywords: Kreativitas;Motivasi Berprestasi;Self Regulation
Issue Date: 2013
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study was conducted to look at the ability of the students who have the creativity and achievement motivation related to Self Regulation (self-regulation) so that students are able independently to achieve the desired, as is reflected in his behavior as a student. This study aims to: 1). determine the relationship of students' Creativity with Self Regulation 2). determine the relationship of achievement motivation with students' Self Regulation 3). determine the relationship of creativity and achievement motivation with students' Self Regulation. This study uses a quantitatively using descriptive and inferential correlation instrument used to measure the variables, namely Likert scale questionnaire and measured following the method Summated ratings. sample of 108 students of class I, II, III were selected at random sampling. The research data using creativity tests, achievement motivation scale and Self Regulation scale. Results of data analysis showed that there was a significant relationship between creativity with Self Regulation with coefficient r = 0.355 and p = 0.000 (p <0.01), there is a significant relationship between Achievement Motivation with Self-regulation coefficient r = 0.666 and p = 0.000 (p <0.01), for both hypotheses used product moment analysis techniques, (3) there is a significant relationship between Creativity and Achievement Motivation for Self-regulation by the coefficient F = 42.852 with p <0.01. Based on these findings, it can be concluded that creativity contributes to Self Regulation amounted to 14.5%, that the achievement motivation contributes to Self Regulation amounted to 42.3%.; Taken together Creativity and Achievement motivation to contribute to the Self Regulation amounted to 43, 4%; this implies that the hypothesis is accepted. Basically this study aims to find a significant relationship between Creativity and ACHIEVEMENT MOTIVATION with SELF REGULATION MTsN Stabat students. Number of subjects in this study were 108 students with a student population of class 1, 2, 3 MTsN Stabat. Sampling technique was done by random sampling. Analysis techniques used Pearson Product Moment.
Description: Penelitian ini dilakukan untuk melihat kemampuan siswa yang memiliki kreativitas dan motivasi berprestasi berkaitan dengan Self Regulation (pengaturan diri) sehingga siswa mampu secara mandiri dalam mencapai yang diinginkannya tercermin dalam tingkah lakunya sebagai siswa. Penelitian ini bertujuan untuk : 1). mengetahui hubungan Kreatifitas ,dengan Self Regulation siswa 2). mengetahui hubungan motivasi berprestasi dengan Self Regulation siswa 3). mengetahui hubungan kreativitas, motivasi berprestasi secara bersama dengan Self Regulation siswa. Penelitian ini menggunakan jenis kuantitatif dengan menggunakan metode deskriptif dan korelasi inferensial Instrumen yang digunakan untuk mengukur variable adalah angket skala likert dan diukur mengikuti metode summated ratings. Jumlah sampel 108 siswa dari populasi kelas I, II, III yang dipilih secara random sampling. Data penelitian ini menggunakan Tes kreativitas, skala motivasi berprestasi dan skala Self Regulation. Hasil analisis data menunjukkan bahwa ada hubungan positif dan signifikan antara kreativitas dengan Self Regulation dengan koefisien r = 0,355 dan p = 0.000 (p < 0,01); ada hubungan positif dan signifikan antara Motivasi Berprestasi dengan Self regulation koefisien r = 0,666 dan p = 0.000 (p < 0,01); untuk kedua hipotesis digunakan teknik analisis product moment; (3) ada hubungan positif dan signifikan antara Kreativitas dan Motivasi Berprestasi terhadap Self regulation dengan koefisien F = 42,852 dengan p < 0,01. Berdasarkan temuan ini, dapat disimpulkan bahwa kreativitas memberikan sumbangan kepada Self Regulation sebesar 14,5%, motivasi berprestasi memberikan sumbangan kepada Self Regulation sebesar 42,3%.; Secara bersama -sama Kreativitas dan motivasi Berprestasi memberikan sumbangan kepada Self Regulation sebesar 43,4%; Hal tersebut bermakna bahwa hipotesis dalam penelitian ini diterima. Pada dasarnya penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan yang signifikan antara KREATIVITAS dan MOTIVASI BERPRESTASI dengan SELF REGULATION siswa MTsN STABAT . Jumlah subyek dalam penelitian ini adalah 108 orang siswa dengan populasi siswa kelas 1, 2, 3 MTsN Stabat. Tehnik pengambilan sampel dilakukan dengan cara random sampling. Tekhnik analisa digunakan Pearson Product Moment.
URI: https://repositori.uma.ac.id/123456789/895
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
111804048_file 1.pdfCover350.19 kBAdobe PDFView/Open
111804048_file 2.pdfAbstract248.63 kBAdobe PDFView/Open
111804048_file 3.pdfIntroduction289.73 kBAdobe PDFView/Open
111804048_file 4.pdfChapter I270.81 kBAdobe PDFView/Open
111804048_file 5.pdfChapter II377.31 kBAdobe PDFView/Open
111804048_file 6.pdfChapter III356.18 kBAdobe PDFView/Open
111804048_file 8.pdfReference343.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.