Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/12251
Title: | Pengaruh Harga Pokok, Biaya Pemasaran dan Biaya Non Produksi Terhadap harga Jual Pada Perum Perumnas Regional 1 Medan |
Other Titles: | The Effect of Cost of Goods, Marketing Costs and Non-Production Costs on Selling Prices at Perum Perumnas Regional 1 Medan |
Authors: | Sihaloho, Tassya Grace Manogi |
metadata.dc.contributor.advisor: | Siregar, M Akbar Sari, Warsani Purnama |
Keywords: | harga pokok produksi;harga pokok produksi;biaya pemasaran;biaya pemasaran;biaya non produksi;biaya non produksi;harga jual;harga jual;base case of production;base case of production;marketing costs;marketing costs;non production costs;non production costs;selling prices;selling prices |
Issue Date: | 14-May-2020 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;158330100 |
Abstract: | This study aims to determine the effect of the cost of production, marketing costs
and non-production costs affect the selling price of Perum Perumnas Regional I
of North Sumatra, both partially and simultaneously. This type of research is
quantitative research. The population in this study was 2014-2018. The sample in
this study was 5 years. The type of data used is quantitative data types. The
resource used is secondary data. Data collection techniques used were
observation, interviews and documentation. The data analysis technique used is
multiple linear regression. The results of this study indicate that simultaneously
variable cost of goods, marketing costs and non-production costs have a positive
and significant effect on selling prices in the Perum Perumnas Regional I of North
Sumatra. Variable base price has a positive and significant effect on selling prices
in North Sumatra Perumnas Regional I. The marketing cost variable has a
positive and significant effect on the selling price in North Sumatra Perumnas
Regional I. The non-production cost variable has a positive and significant effect
on the selling price in North Sumatra Perumnas Regional I. This study aims to determine the effect of the cost of production, marketing costs and non-production costs affect the selling price of Perum Perumnas Regional I of North Sumatra, both partially and simultaneously. This type of research is quantitative research. The population in this study was 2014-2018. The sample in this study was 5 years. The type of data used is quantitative data types. The resource used is secondary data. Data collection techniques used were observation, interviews and documentation. The data analysis technique used is multiple linear regression. The results of this study indicate that simultaneously variable cost of goods, marketing costs and non-production costs have a positive and significant effect on selling prices in the Perum Perumnas Regional I of North Sumatra. Variable base price has a positive and significant effect on selling prices in North Sumatra Perumnas Regional I. The marketing cost variable has a positive and significant effect on the selling price in North Sumatra Perumnas Regional I. The non-production cost variable has a positive and significant effect on the selling price in North Sumatra Perumnas Regional I. |
Description: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh harga pokok produksi, biaya
pemasaran dan biaya non produksi berpengaruh terhadap harga jual pada Perum
Perumnas Regional I Sumatera Utara baik secara parsial maupun simultan. Jenis
penelitian yang digunakan adalah penelitian kuantitatif. Populasi dalam penelitian
ini adalah tahun 2014-2018. Sampel dalam penelitian ini adalah 5 tahun. Jenis
data yang digunakan adalah jenis data kuantitatif. Sumber daya yang digunakan
adalah data sekunder. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi,
wawancara dan dokumentasi. Teknik analisis data yang digunakan adalah regresi
linier berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara simultan variabel
harga pokok, biaya pemasaran dan biaya non produksi berpengaruh positif dan
signifikan terhadap harga jual di Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara.
Variabel harga pokok berpengaruh positif dan signifikan terhadap harga jual di
Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara. Variabel biaya pemasaran
berpengaruh positif dan signifikan terhadap harga jual di Perum Perumnas
Regional I Sumatera Utara. Variabel biaya non produksi berpengaruh positif dan
signifikan terhadap harga jual di Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh harga pokok produksi, biaya pemasaran dan biaya non produksi berpengaruh terhadap harga jual pada Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara baik secara parsial maupun simultan. Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah tahun 2014-2018. Sampel dalam penelitian ini adalah 5 tahun. Jenis data yang digunakan adalah jenis data kuantitatif. Sumber daya yang digunakan adalah data sekunder. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi, wawancara dan dokumentasi. Teknik analisis data yang digunakan adalah regresi linier berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara simultan variabel harga pokok, biaya pemasaran dan biaya non produksi berpengaruh positif dan signifikan terhadap harga jual di Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara. Variabel harga pokok berpengaruh positif dan signifikan terhadap harga jual di Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara. Variabel biaya pemasaran berpengaruh positif dan signifikan terhadap harga jual di Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara. Variabel biaya non produksi berpengaruh positif dan signifikan terhadap harga jual di Perum Perumnas Regional I Sumatera Utara. |
URI: | http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12251 |
Appears in Collections: | SP - Accountancy |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
158330100 - Tassya Grace Sihaloho - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chatper I,II,III,Bibliography | 1.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
158330100 - Tassya Grace Sihaloho - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 421.75 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.