Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23836
Title: Pengaruh Gaya Hidup dan Kepercayaan Konsumen terhadap Keputusan Pembelian pada Aplikasi Gojek Layanan Gofood di Desa Medan Krio
Other Titles: The Influence of Lifestyle and Consumer Trust on Purchasing Decisions on the Gojek Application, Gofood Services in Medan Krio Village
Authors: Wahyuni, Dea
metadata.dc.contributor.advisor: Khairunnisak
Lubis, Adelina
Keywords: gaya hidup;kepercayaan konsumen;keputusan pembelian;lifestyle;consumer confidence;purchasig decisions
Issue Date: 18-Mar-2024
Publisher: UNIVERSITAS MEDAN AREA
Series/Report no.: NPM;198320028
Abstract: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh gaya hidup dan kepercayaan konsumen terhadap keputusan pembelian pada aplikasi Gojek layanan Gofood. Jenis penelitian ini yaitu Kuantitatif. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh masyarakat Desa Medan krio yang menggunakan layanan Gofood. Penarikan sample menggunakan metode Purposive Sampling dengan jumlah sample dalam penelitian ini 99 orang yang ditentukan dengan rumus Slovin. Pengelolahan data menggunakan perangkat lunak SPSS versi 25 dipakai di riset ini untuk mengelola data seperti uji instrumen, uji asumsi klasik, analisis regresi linier berganda maupun uji hipotesis. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa antara gaya hidup dan kepercayaan konsumen memiliki pengaruh terhadap keputusan pembelian. The purose of this research is to determine and analyze the influence of lifestyle and consumer trust on urchasing decision on the Gojek Gofood service application. This type of research is quantitative. The population in this research is all the people of Medan Krio village who use Gofood services. Samling used a purposive sampling method with the number of samples in this study being 99 people determined using the Slovin formula. Data processing using SSS version 25 software is used in this research to manage data such as instrument testing, classical assumption testing, multiple linear regression analysis and hyothesis testing. The result of this research show that lifestyle and cunsumer confidence have an influence on purchasing decisions.
Description: 60 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23836
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198320028 - Dea Wahyuni - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.86 MBAdobe PDFView/Open
198320028 - Dea Wahyuni - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV901.45 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.